پروژه مجذوب کننده باشگاه بارسلونا

به گزارش تور ایران، باشگاه بارسلونا شاید این روزها از نظر اقتصادی شرایط قابل تعریفی نداشته باشد اما مدیران آن از همین حالا به فکر کسب عایدی به وسیله نوسازی ورزشگاهی تازه هستند.

پروژه مجذوب کننده باشگاه بارسلونا

پروژه ساخت استادیوم نو به سبک رقیب دیرینه یعنی رئال مادرید، از مدت ها پیش فکر و فکر رئیس و مدیران باشگاه بارسلونا را مشغول نموده بود و این پروژه در نهایت با برگزاری اولین همه پرسی آنلاین در تاریخ باشگاه که روز یکشنبه صورت گرفت و با کسب رأی مثبت از 42 هزار و 693 عضو، به تصویب رسید. این در حالی بوده که تنها 40 درصد از اعضای دارای حق رأی باشگاه بارسلونا ترجیح داده اند که در این همه پرسه شرکت نمایند.

پروژه احداث استادیوم نو کاتالان ها که 5 هزار و 55 نفر به آن رأی منفی دادند و 875 هم رأی شان ممتنع بود، هزینه ای 1.3 میلیارد پوندی دارد.

به گزارش نشریه سان انگلیس؛ پروژه بازسازی و نوسازی استادیوم نوکمپ که با عنوان اسپای بارسا شناخته می گردد، با دریافت وام از یک طرف ثالث تأمین بودجه خواهد شد. همین موضوع سبب نگرانی بسیاری از اعضای باشگاه باسلونا بابت بازپرداخت وام با توجه به بدهی های سنگین فعلی کاتالان ها است که بالغ بر یک میلیارد پوند تخمین زده می گردد. این نگرانی ها از مدت ها وجود داشت و به همین علت هم خوان لاپورتا دستور برگزاری یک همه پرسی برای پی بردن به موضع اعضای باشگاه را صادر کرد.

انتظار می رود که پروژه نوسازی استادیوم نوکمپ در سال 2025 به انتها برسد و در این مدت هم بخشی از سکوهای استادیوم در فصل 23-2022 بسته خواهد بود. پیشروی پروژه در فصل 24-2023 نیز احتمالآً آبی واناری پوشان را مجبور خواهد نمود که به صورت موقت از نوکمپ به استادیوم المپیک مونتجوییچ کاتالونیا نقل مکان نمایند. طبق برآوردهای اجرا شده، استادیوم نوکمپ که سال 1957 احداث شد، برای فصل 25-2024 قابل بهره برداری خواهد بود.

یکی از مهمترین اقداماتی که قرار است در طرح نوسازی استادیوم نوکمپ صورت بگیرد، افزایش ظرفیت آن به 105 هزار نفر است.

ماه اکتبر امسال گزارشی منتشر شد که در آمده بود استادیوم نوکمپ به حدی فرسوده شده که حتی در آن اجازه روشن کردن اجاق گاز داده نمی گردد.

یکی از مهمترین ویژگی های استادیوم نو کاتالان ها، برخورداری از سقف متحرک پوشیده شده از 30 هزار متر مربع پنل خورشیدی برای فراوری انرژی الکتریسیته خواهد بود و این انرژی صرف روشن کردن نمایشگرهای 360 درجه ای خواهد شد که قرار است در داخل استادیوم نصب شوند. یکی دیگر از بخش های پروژه نوسازی استادیوم نوکمپ، جمع آوری آب باران خواهد بود، ضمن اینکه قرار است یکسری امکانات دیگری نیز در داخل و اطراف استادیوم تعبیه گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2124

به "پروژه مجذوب کننده باشگاه بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه مجذوب کننده باشگاه بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید