پل قدیم دزفول مرمت و بازسازی می گردد

به گزارش تور ایران، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از شروع عملیات اجرایی مرمت، بازسازی و احیای پل قدیم دزفول در قالب بازآفرینی شهری اطلاع داد.

پل قدیم دزفول مرمت و بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رضا رضایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پل باستانی دزفول با اعتبار بیش از 8 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری سبک سازی، مرمت و احیا می گردد.

وی اضافه نمود: ابتدا پیاده روهای فلزی متصل به پل که باعث سنگینی آن شده اند، جداسازی و سپس عملیات بازسازی و مرمت شروع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان توضیح داد: این پروژه با هدف احیا و بازآفرینی بناهای تاریخی و باستانی و در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان اجرا می گردد.

رضایی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در خوزستان مطرح نمود: در حال حاضر عملیات اجرایی 10 پروژه بازآفرینی شهری در استان خوزستان شروع شده است و در کوشش هستیم تا این پروژه ها بر اساس زمانبندی در نظر گرفته شده به اتمام برسند.

وی اظهار داشت: پل باستانی دزفول با 17 قرن قدمت یکی از قدیمی ترین پل های پایدار دنیا است که در سال 263 میلادی به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز ساخته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1039

به "پل قدیم دزفول مرمت و بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل قدیم دزفول مرمت و بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید