پیمایش ملی برای بهره مندی روستاها از شبکه ملی انجام می شود

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این پژوهشگاه در راستای اجرای پروژه آمایش مناطق روستایی و کمتر برخوردار در استان­های منتخب کشور با تأکید بر پیامدسنجی و زمینه­ سازی فرهنگی و توسعه کسب­ وکار برای بهره­ مندی حداکثری از قابلیت­های شبکه ملی اطلاعات به منظور تحقق توسعه پایدار (اقتصادی، اجتماعی و زیست­ محیطی)، فراخوان همکاری برای فعالیت پیمایشی منتشر کرد.

پیمایش ملی برای بهره مندی روستاها از شبکه ملی انجام می شود

10 استان هدف در پیمایش حاضر شامل اردبیل، اصفهان، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و هرمزگان می شود.

شرایط این فراخوان به شرح زیر است:

1. مدت زمان فعالیت پیمایشی مدنظر مربوط به 2 ماه (شهریور و مهر 1399) است.

2. پرسش­نامه ­ها از سوی کارفرما معین خواهند شد و پراکنش شغلی، جنسیتی و سنی نمونه­ ها در قالب دستورالعمل معین به پیمانکار ابلاغ می­ شود.

3. شرح خدمات مورد نیاز نیز شامل پیمایش میدانی، داده ­آمایی و تحلیل اولیه اطلاعات (مشتمل بر ارائه آمار توصیفی و آمار استنباطی مبتنی بر نقشه راهی که کارفرما معین می­ کند) می شود.

4. پیشنهاد انجام کار می ­تواند شامل پیمایش میدانی در هر 10 استان یا برخی از استان­ها باشد.

5. نیاز است که در هر استان، سه شهرستان و از هر شهرستان، سه بخش و در هر بخش 6 روستا که ترجیحاً از روستاهای مرکز دهستان باشند، مورد مطالعه قرار گیرد. روستاهای منتخب از سوی کارفرما و بنابر ملاحظات آمایشی پروژه معین خواهند شد و از انواع توسعه ­یافته، کمتر توسعه­ یافته و محروم خواهند بود.

6. پرسش­نامه ­های مدنظر از دو نوع پرسش­گری از روستائیان و پرسشگری از مسئولین محلی است. براین اساس نیاز است که 17000 پرسش­گری از روستائیان انجام پذیرد. تکمیل تعداد 3000 پرسشنامه­ توسط مسئولان محلی (شامل دهیاران، اعضای شورایاری، مسئولین دفاتر فاوا، مبلغین دینی، مدیران مدارس، مسئولین خانه­ های بهداشت و ...)، مورد نیاز است.

7. کلیه هزینه ­های مالیاتی، بیمه و سایر هزینه­ های قانونی کار برعهده پیمانکار است. همچنین، هزینه ­های ایاب و ذهاب، خوراک و اسکان احتمالی پرسشگران بر عهده پیمانکار است.

8. همکاری با این فعالیت، هیچ­گونه حق قانونی برای پرسش­گران در خصوص استخدام از سوی کارفرما ایجاد نمی ­کند.

9. نیاز است که نیروهای پرسشگر بومی باشند و سطح تحصیلات ایشان کارشناسی به بالا باشد و با توجه به ماهیت کمی - کیفی کار، توانمندی و تجربه لازم برای موضوع خاص فعالیت مدنظر را داشته باشند.

10. پیمانکار ملزم به طراحی چارچوب و برنامه آموزشی برای نیروهای عملیاتی با هدف اشراف بر موضوع تحقیق و درک حساسیت های اجرایی است.

11. داده ­ها باید ترجیحاً به صورت الکترونیک جمع­ آوری شده و به صورت برخط در یک بانک اطلاعاتی ذخیره شود. کل فرآیند با مکانیزم نظارتی خاص و استانداردهای تعریف شده توسط کارفرما مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

خروجی ­های مورد انتظار از این فعالیت پیمایشی شامل نتایج پیمایش میدانی مشتمل بر 20000 پرسشنامه، مستند راهبری و پایش فرآیند اجرای پیمایش و بانک اطلاعاتی و مستند تحلیل اولیه نتایج پیمایش، می شود.

مهلت ارسال پیشنهاد به مدت 2 هفته از تاریخ 15 تیر 99 درنظر گرفته شده که این پیشنهادها باید در قالب نامه رسمی به دبیرخانه پژوهشگاه ICT تحویل شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1249

به "پیمایش ملی برای بهره مندی روستاها از شبکه ملی انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمایش ملی برای بهره مندی روستاها از شبکه ملی انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید