چقدر از اسناد تاریخی ایران در خارج کشور است؟ ، آمریکا همکاری می نماید؛ بلژیک هنوز رضایت نداده است

به گزارش تور ایران، اشرف بروجردی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از اسناد ایرانی در خارج کشور وجود دارد؟ گفت: در دهه های گذشته بسیاری از اسناد و مدارک کشورمان از ایران خارج شده و در کشورهای دیگر نگهداری می گردد که بعضی از آنها را با رایزنی پس گرفته ایم اما در مجموع اطلاعات و آمار دقیقی از آنها نداریم.

چقدر از اسناد تاریخی ایران در خارج کشور است؟ ، آمریکا همکاری می نماید؛ بلژیک هنوز رضایت نداده است

وی ادامه داد: برای مثال بسیاری از اسناد تاریخی مرتبط با گمرک در بلژیک نگهداری می گردد و هنوز برای تحویل آنها به ایران رضایت نداده اند اما قول دادند که در این زمینه همکاری نمایند. تا به امروز ضمن برپایی نمایشگاهی مرتبط در ایران، نسخه های دیجیتال اسناد و مدارک یاد شده در اختیار ما قرار گرفته است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: در سال 96 شماری از اسناد و نسخه ها از کشور اتریش به ایران انتقال یافت و در انگلیس اسنادی در ارتباط با سال های قبل از انقلاب و کودتا وجود دارد که برای تحویل آنها کوشش شده است.

وی اضافه نمود: کتابخانه کنگره آمریکا با وجود تحریم ها همکاری مستمری با ایران دارد و یک نسخه از کتاب، مجلات و اسناد منتشر شده خود را به صورت ماهانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارسال می نماید.

بروجردی با بیان اینکه آماری از اسناد در دست مردم در داخل کشور موجود نیست به ایرنا گفت: باید این دغدغه بین ایرانیان بوجود آید که برترین مکان برای این داشته های تاریخی و ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است زیرا ضمن حفاظت از آنها می توان از فواید آن بهره برد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1902

به "چقدر از اسناد تاریخی ایران در خارج کشور است؟ ، آمریکا همکاری می نماید؛ بلژیک هنوز رضایت نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر از اسناد تاریخی ایران در خارج کشور است؟ ، آمریکا همکاری می نماید؛ بلژیک هنوز رضایت نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید