چگونه بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟

به گزارش تور ایران، فصل زمستان رسیده است و خودرو ها به لاستیک هایی احتیاج دارند تا به راحتی روی برف حرکت نمایند. بهتر است قبل از خرید، نشانه های لاستیک زمستانی را بدانید تا یک تایر مناسب انتخاب کنید و فصل سرما را بدون مشکل پشت سر بگذارید.

چگونه بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟

با کاهش دما و بدتر شدن شرایط جاده، لاستیک های برفی به شما یاری می نمایند تا در جاده ایمن باشید. اگر در پی خرید لاستیک های برفی هستید یا مطمئن نیستید لاستیک های فعلی شما برفی هستند یا نه، این مطلب را از دست ندهید.

فصل زمستان رسیده است و خودرو ها به لاستیک هایی احتیاج دارند تا به راحتی روی برف حرکت نمایند. بهتر است قبل از خرید، نشانه های لاستیک زمستانی را بدانید تا یک تایر مناسب انتخاب کنید و فصل سرما را بدون مشکل پشت سر بگذارید.

نماد کوه و برف اولین نشانه لاستیک زمستانی

از نشانه های لاستیک زمستانی یک نماد ویژه است. لاستیک های برفی دارای نماد کوه و دانه های برف در کناره هستند. دیواره کناری قسمت بیرونی لاستیک خود را آنالیز کنید (ناحیه بین لبه آج و رینگ). لاستیک های برفی همواره دارای نماد کوه کوچک با 3 قله با یک دانه برف در داخل هستند.

لاستیک زمستانی میخ دار است

لاستیک های برفی میخ دار هستند. در این تایر ها از فلز استفاده شده تا چسبندگی بیشتری را ارائه دهند. لاستیک های برفی میخ دار در مناطقی که برف و یخ برای مدت طولانی وجود دارد رایج است. به خاطر داشته باشید که بیشتر لاستیک های برفی میخ دار فقط در ماه های زمستان قانونی هستند. استفاده از لاستیک های میخ دار در شرایط خشک می تواند جاده را خراب کند.

آج ها سومین نشانه لاستیک زمستانی

شکل آج یکی از نشانه های لاستیک زمستانی می تواند باشد. آج لاستیک زمستانی عمیق ترین آج تایر است. معمولاً لاستیک ها دارای آج های مربعی شکل با شیار های کوچک و زیگ زاگ یا شکاف هایی روی آن ها هستند. بیشتر لاستیک های برفی لاستیک های خرد شده هستند، اما نه همه آنها. با این حال، لاستیک های خرد خرد شده در برف بهتر عمل می نمایند، زیرا شکاف های کوچک به آن ها چسبندگی بیشتری می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2332

به "چگونه بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید