چین از رقیب تازه تویوتا لندکروز رونمایی کرد

به گزارش تور ایران، شرکت چینی بی وای دی با معرفی یک شاسی بلند آفرود آمادگی خود برای رقابت با خودرو های مشهوری همانند مرسدس بنز G کلاس، تویوتا لندکروزر و لندروور دیفندر را نشان داد.

چین از رقیب تازه تویوتا لندکروز رونمایی کرد

به گزارش پدال، شاسی بلند آفرود بی وای دی اولین محصول از خانواده F است که روی شاسی بلند ها و وانت های آفرود تمرکز دارد. محصولات سری F بی وای دی به همراه خودرو های لوکس و تازه یانگ وانگ در شوروم های بی وای دی عرضه خواهند شد. البته برخلاف آفرودر یانگ وانگ U8 که چند ماه قبل رونمایی شد و از قوای محرکه برقی استفاده می کرد، محصولات سری F با کد SF در ابتدا با قوای محرکه هیبرید فراوری می شوند؛ اما محتمل است در آینده نسخه تمام برقی نیز داشته باشند.

هنوز تعیین نیست که شاسی بلند آفرود بی وای دی در کشور هایی همانند استرالیا نیز عرضه خواهد شد یا خیر، اما باور بر این است که SF پایه و اساس یک وانت برقی تازه را برای عرضه در سال آینده میلادی تشکیل خواهد داد. جزئیات زیادی از محصول تازه خودروساز یاد شده در دست نیست هرچند مقامات بی وای دی می گویند طول خودرو نزدیک 5 متر خواهد بود و فاصله بین محوری آن نیز به 2.85 متر خواهد رسید که از این نظر مشابه خودرویی همانند تویوتا لندکروزر سری 300 است.

استایل خشن و ارتفاع زیاد از سطح زمین جزو ویژگی های پروتوتایپ SF هستند. بعلاوه باید گفت ظاهر خودرو بی شباهت به پروتوتایپ های وانت برقی بی وای دی نیست. شرکت موردبحث اظهار می دارد SF از قوای محرکه هیبریدی تازهی با قدرتی فراتر از 670 اسب بخار استفاده خواهد نمود. اگر اظهارات یاد شده صحت داشته باشد قدرت شاسی بلند تازه بی وای دی بیش از دو برابر تویوتا لندکروزر سری 300 مجهز به پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو دیزل خواهد بود. گفته می گردد نیروی پیشرانه نیز به وسیله گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به چرخ ها فرستاده خواهد شد. این سیستم توانایی تقسیم کامل قدرت بین اکسل های جلو و عقب را دارد و سیستم راهنمایی گشتاوری نیز در SF به چشم می خورد.

محصول تازه بی وای دی بر اساس شاسی فریم نردبانی ساخته می گردد و گفته می گردد دارای قفل دیفرانسیل های جلو، مرکزی و عقب خواهد بود. مدیران این برند اظهار می دارند برند F در جایگاهی بین برند های دنزا (حاصل همکاری با مرسدس بنز) و یانگ وانگ قرار خواهد گرفت و قیمت محصولات آن چیزی بین 56 تا 85 هزار دلار خواهد بود. باید منتظر ماند و دید محصول تازه بی وای دی خواهد توانست در برابر رقبای صاحب نام و معتبر خود عرض اندام کند یا خیر.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2366

به "چین از رقیب تازه تویوتا لندکروز رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از رقیب تازه تویوتا لندکروز رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید