استولتنبرگ: ناتو باید بر ظهور چین نظارت داشته باشد

به گزارش تور ایران، دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) تاکید نمود، ضرورت دارد که ناتو پیامدهای ظهور چین را درک کند، آن هم در شرایطی که پکن قدرتش را در سراسر دنیا از جمله در مناطقی که ممکن است چالشی برای اعضای این ائتلاف باشد توسعه می دهد.

استولتنبرگ: ناتو باید بر ظهور چین نظارت داشته باشد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، تحرکات چین از جمله در دریای چین جنوبی نگرانی هایی درباره مقاصد آن ایجاد نموده است و ایالات متحده از ناتو خواسته است تا این تهدیدات نوظهور از جمله چین را به رسمیت شناخته و آن را مدیریت کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید نمود: این درباره حرکت ناتو به اقیانوسیه نیست، این درباره واکنش به این حقیقت است که چین به ما نزدیک تر می گردد؛ سرمایه گذاری هنگفت در زیر ساخت حیاتی در اروپا، تشدید حضور در شمالگان و همچنین افزایش حضور در آفریقا و فضای سایبری.

استولتنبرگ گفت: بنابراین همگی این موارد ایجاب می نماید که ناتو ظهور چین را مورد رسیدگی قرار دهد و این کار نه تنها نیازمند همکاری نزدیک با شرکایمان در این منطقه شامل استرالیا و نیوزیلند بلکه ژاپن و کره جنوبی هم می گردد.

با این حال پکن تاکید دارد پیشرفت های مالی و نظامی تهدیدی برای دیگر کشورها نیست. در همین حال تنش ها با جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن تشدید شده است و مارک اسپر، رئیس پنتاگون برای استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا - اقیانوسیه ابراز تمایل نموده است.

دبیرکل ناتو تاکید نمود: با مارک اسپر صحبت نموده ام و او به وضوح گفته است که ساخت موشک های جدید میان برد زمان بر است و هر نوع استقرار بالقوه در این بخش از دنیا زمان می برد و هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

سخنان استولتنبرگ پس از دیدار با نخست وزیر، وزیر خارجه و وزیر دفاع استرالیا درباره چین، جنگ در افغانستان، تروریسم و امنیت سایبری مطرح شد. او گفت: برایم کاملا سودمند بود به سخنان مقام های استرالیایی، با دانش، با تجربه و حضور در این منطقه، که درکی برای شما فراهم می نماید که برای ناتو مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 345

به "استولتنبرگ: ناتو باید بر ظهور چین نظارت داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ: ناتو باید بر ظهور چین نظارت داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید