کبدی ایران در بازی های آسیایی 2018، عبور از هند برای رسیدن به هدف طلایی

به گزارش تور ایران، کبدی ایران در هر دو بخش زنان و مردان در بازی های آسیایی نماینده خواهد داشت و ملی پوشان ایرانی یکی از شانس های اصلی کسب سکوهای آسیایی هستند.

کبدی ایران در بازی های آسیایی 2018، عبور از هند برای رسیدن به هدف طلایی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، کبدی ایران تنها رشته تیمی است که هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان در بازی های آسیایی نماینده دارد و هر دو بخش هم از شانس کسب مدال در این رقابت ها هستند. تیم ملی کبدی مردان ایران تاکنون در سه و تیم دختران ایران در دو دوره از بازی های آسیایی حضور داشته اند و هر دو تیم در دو دوره اخیر روی سکوهای آسیا ایستاده اند.

ترکیب تیم های ملی کبدی ایران در جاکارتا

تیم ملی مردان ایران با ترکیب فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، محمد اسمعیل نبی بخش، هادی اشترک، ابوالفضل مقصودلو محلی، حمید میرزایی نادر، محسن مقصودلو جعفری، محمد قربانی، میثم عباسی، محمد ملاک، محمد امین نصرتی، محمد اسماعیل مقصودلو و سرمربیگری غلامرضا مازندرانی راهی جاکارتا هستند. میثم عباسی و فاضل اتراچالی از باسابقه ترین بازیکنان تیم ملی کبدی ایران هستند که در دو دوره اخیر حضور داشته اند. محمد اسماعیل مقصودلو نیز از اصلی ترین مهاجمان ایرانی است.

آزاده صیدی، فاطمه کرمی خاتونبان، رویا داودیان، مرضیه عشقی، سمیرا عطاردیان، سعیده جعفری، زهرا عباسی، صدیقه جعفری، زهرا کریمی، غزال خلج، فریده ظریف دوست، محبوبه سنچولی نیز اسامی کبدی کاران دختر ایران در این بازی ها است. غزال خلج، فریده ظریفه دوست، مرضیه عشقی و صدیقه جعفری در تمامی دوره ها تیم ملی دختران ایران را در بازی های آسیایی همراهی نموده اند. راهنمایی تیم ملی دختران را شایلا جین مربی هندی به عهده دارد.

هند و ایران مدعیان اصلی در بازی های آسیایی

هند و ایران در تمامی رویدادهای کبدی رقبای اصلی یکدیگر به شمار می روند. کبدی در هند یکی از رشته های ملی ورزشی است که به آن توجه زیادی می گردد و بازیکنان قدری در این رشته پرورش داده اند. هندی ها هم ایران را جدی ترین رقیب خود برای قهرمانی در بازی های آسیایی جاکارتا می دانند.

ایران در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون تا یک قدمی شکست هندی ها پیش رفت اما پیروز به انجام این کار نشد. با توجه به اینکه ملی پوشان ایران تجربه حضور در لیگ حرفه ای هند را هم پیدا نموده اند، این امید به وجود آورده تا با عبور از رقیب قدرتمند، مدال طلای کبدی انتها نصیب ایران گردد.

جدول نتایج تیم های ملی کبدی ایران در ادوار گذشته بازی های آسیایی:

بازی های آسیایی 2014 اینچئون

تیم ملی کبدی مردان: نایب قهرمان

تیم ملی کبدی دختران: نایب قهرمان

بازی های آسیایی 2010 گوانجو

تیم ملی کبدی مردان: نایب قهرمان

تیم ملی کبدی دختران: مقام سومی

بازی های آسیایی 2006 دوحه

تیم ملی کبدی مردان: مقام چهارم

تیم ملی کبدی دختران: غایب

برنامه رقابت کبدی کاران ایرانی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا:

یکشنبه تا چهارشنبه

27 تا 30 مرداد ماه

19 تا 22 آگوست

مرحله گروهی

چهارشنبه

یکم شهریور ماه

23 آگوست

مرحله نیمه نهایی

پنج شنبه

2 شهریور ماه

24 آگوست

مرحله نهایی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 496

به "کبدی ایران در بازی های آسیایی 2018، عبور از هند برای رسیدن به هدف طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبدی ایران در بازی های آسیایی 2018، عبور از هند برای رسیدن به هدف طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید