کدام استارت آپ ها در ایام کرونا خوش درخشیدند؟

به گزارش تور ایران، رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه بیشتر استارت آپ ها در شرایط شیوع کرونا خوش درخشیدند، گفت:حوزه های فین تک، فراوری محتوا، آموزش و... توانستند رشد نمایند.

کدام استارت آپ ها در ایام کرونا خوش درخشیدند؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر اسماعیل قادری فر اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و اپیدمی گسترده آن در جهان و به تبع آن در کشور ما، بازار جدید، بکر و نهفته ای را پیش روی بعضی استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا و خدماتی کشور باز نموده و بعضی دیگر را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

وی با بیان اینکه 7 هزار استارت آپ ذیل شتاب دهنده ها و کارخانه های نوآوری فعال هستند، ادامه داد: از این جامعه هفت هزار استارت آپی حوزه های فراوری محتوا، آموزش، توزیع دیجیتال اقلام و تجارت الکترونیک رشدهای چندصد درصدی را کسب نموده اند و خوشبختانه دیدیم که توانستند بار زیادی از فعالیت های روزمره مردم را در این شرایط سخت به دوش بکشند.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری مطرح کرد: آموزش عالی و آموزش و پرورش عملاً در بعد آموزش های نظری تعطیل شده اما بلافاصله ظهور و بروز استارت آپ های حوزه آموزش و فراوری محتوا توانستند این بار سنگین را با کیفیت مناسب به دوش بکشند تا وقفه ای در امر آموزش، پژوهش و تحصیل به وجود نیاید؛ این نشان می دهد که استارت آپ ها در برهه های گوناگون چقدر خوب می توانند با شرایط جامعه خودشان را وفق بدهند و یاری حال بخش های مختلف کشور باشند.

قادری فر با تاکید بر اینکه استارت آپ های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و شرکت های دانش بنیان که در این حوزه فعال هستند روی خوش این سکه بودند به این معنا که ما در زمینه دارو، ماسک، محصولات ونتیلاتور با یاری همین کسب و کارهای نوی استارت آپی و دانش بنیان در این عرصه سربلند بیرون آمدیم و کشور از ظرفیت اینها حداکثر بهره برداری را کرد.

وی با اشاره به دیگر استارت آپ هایی که در این برهه از زمان در کشور به خوبی خوش درخشیدند، بیان نمود: همچنین حوزه های استارت آپی تجارت الکترونیک و بازار دیجیتال توانستند مسئولیت خوبی را به عهده بگیرند؛ این حوزه رشد 300 درصدی داشته که باعث افتخار است.

وی ادامه داد: همچنین استارت آپ های حوزه فین تک و تراکنش های اقتصادی خیلی خوب و قوی بار سرویس دهی شبکه بانکی را در فضای مجازی توانستند به دوش بگیرند.

به گفته قادری فر، اما بخشی از عناصر فعال در اکوسیستم استارت آپی کشور هم این روزها طبیعتاً روزهای سختی را طی نموده اند که آن هم در حوزه گردشگری و صنعت توریسم، بوم گردی، رزرو و فروش بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس است که به واسطه افت شدید و کاهش معنی دار سفرهای مردمی دچار ضربه شدند.

وی اضافه نمود: این استارت آپ های متضرر به نوعی به سمت تغییر استراتژی می اندیشند و به فکر تورهای مجازی و سرویس های هوشمند و هدفمند هستند.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه ما باید از این جریان نوآورانه در کشور حمایت کنیم، بیان نمود: این استارتاپ ها بار خدمت رسانی به مردم را هموار می نمایند و می توانند در حوزه های فناوری محور خوش بدرخشند.

به گفته وی، همچنین استارت آپها و محققان در شرکت های دانش بنیان در زمینه فراوری دارو، ساخت واکسن ویژه کرونا و… فعالیت و ایده پردازی می نمایند که امیدواریم خبرهای خوبی از آنها بشنویم و به مرحله استفاده از ظرفیت های بالقوه انها برسیم.

قادری فر اعلام نمود: مجموعاً جامعه استارت آپی عمدتاً رشد داشتند و این رشد در تنوع به توسعه کسب وکار آنها قابل مشاهده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1264

به "کدام استارت آپ ها در ایام کرونا خوش درخشیدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استارت آپ ها در ایام کرونا خوش درخشیدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید