کشف قطعاتی از هواپیمای سقوط نموده مالزیایی، جسد 40 قربانی از آب بیرون کشیده شد

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: مقامات اندونزیایی اعلام کردند که در جستجوی خود در آب های آزاد اطراف این کشور، قطعاتی را یافته اند که متعلق به هواپیمای سقوط نموده خطوط هوایی ایرآسیا مالزی است.

کشف قطعاتی از هواپیمای سقوط نموده مالزیایی، جسد 40 قربانی از آب بیرون کشیده شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات اندونزیایی خاطرنشان کردند که در جستجوی خود در آب های آزاد اطراف این کشور، قطعاتی که احتمالا شامل بخش خروج اضطراری و یکی از درهای هواپیمای سقوط نموده خطوط هوایی ایرآسیا مالزی است را یافته اند.

به گفته شبکه های تلویزیونی محلی اندونزی، هواپیماهای جستجوی این کشور توانسته اند اجزا کوچکی از باقی مانده های این هواپیمای سقوط نموده را در فاصله 100 مایلی (160 کیلومتری) بندر پانگکالان بان در جنوب جزیره بورنو را بیابند.

رویترز نیز در خبری خاطرنشان کرد که تلویزیون اندونزی تصاویری از قطعاتی شناور بر روی آب را که احتمال باقی مانده های این هواپیما هستند را نشان داد.

نیروی دریایی اندونزی خاطرنشان کرد جسد چندین قربانی این حادثه را یافته است. نیروی هوایی این کشور نیز در خبری دیگر اعلام نموده است که دستکم یک جسد را دیده است.

فرمانده نیروی دریایی اندونزی نیز خاطرنشان کرد که ملوانان این نیرو در فاصله ای نه چندان دور از قطعات باقی مانده هواپیما، اجساد افرادی را بر روی سطح آب مشاهده نموده اند.

به گفته مقامات نیروی هوایی اندونزی، علاوه بر یافتن دست کم یک جسد، یک ساک، کمبرند ایمنی، و قطعات بیشتری از این هواپیما یافته شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات اندونزی خاطرنشان کرد که تا 95 درصد اطمنیان حاصل شده است که قطعات باقی مانده یافته شده در آب های کالیمانتان متعلق به هواپیماهی سقوط نموده خطوط هوای ایرآسیا مالزی هستند.

همچنین شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش نموده است که جسد 40 تن از قربانیان این حادثه از آب بیرون کشیده شده و هم اکنون بر روی کشتی اندونزیایی قرار گرفته است.

روز یکشنبه بود که مقامات رسمی اندونزی خاطرنشان کردند که تماس یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ایر آسیا که از شهر سورابایای اندونزی به سوی سنگاپور در حرکت بوده با برج کنترل قطع شده است.

وزارت حمل و نقل اندونزی خاطرنشان کرد که پرواز کیو زد 8501 که یک فروند ایرباس 320 بوده در ساعت 6 و 17 دقیقه صبح روز یکشنبه به وقت محلی تماس خود با برج کنترل در شهر جاکارتا را از دست داده است.

یک مقام وزارت حمل و نقل اندونزی نیز تاکید نمود که این هواپیما پیش از قطع تماس خواهان پرواز در یک راستا غیر عادی شده است. رسانه های خبری اندونزی نیز خاطرنشان کردند 149 مسافر اندونزیایی ، 3 کره ای و از سنگاپور، بریتانیا و مالزی نیز یک مسافر در این پرواز بوده اند.

این حادثه سال فاجعه بار شرکت های هواپیمایی مالزی را به انتها می برد. شرکت هواپیمایی مالزی پیشتر و طی امسال میلادی دو هواپیمای خود را از دست داده است. پرواز ام اچ 370 در روز 8 مارس در حالی که از کوالالامپور به سوی پکن در پرواز بود با 239 مسافر و خدمه ناپدید شد. 17 جولای نیز پرواز ام اچ 17 با 298 مسافر و خدمه بر فراز اوکراین سرنگون شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 569

به "کشف قطعاتی از هواپیمای سقوط نموده مالزیایی، جسد 40 قربانی از آب بیرون کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قطعاتی از هواپیمای سقوط نموده مالزیایی، جسد 40 قربانی از آب بیرون کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید