کشف نقاشی 40 هزار ساله در غاری در اندونزی

به گزارش تور ایران، داشنمندان در اندونزی، قدیمی ترین غارنگاره دنیا با قدمتی از چهل هزار سال پیش را کشف کردند.

کشف نقاشی 40 هزار ساله در غاری در اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

هر کسی به اشتراک گذاشتن عکس های حیوانات را دوست دارد، حتی انسان نئاندرتال.

بر طبق گزارش آژانس خبری آسوشیتد پرس (خبرگزاری آمریکایی)، دانشمندان، قدیمی ترین نقاشی از یک حیوان شناخته شده را در اعماق یک غار در جزیره بورنئو، سومین جزیره بزرگ دنیا در اندونزی پیدا کردند. متخصصین هنر نقاشی بر این باور هستند که این کشف حداقل چهل هزار سال عمر دارد و در مقایسه با کشفیات قبلی غارنگاره ها در فرانسه و اسپانیا، قدیمی ترین نقاشی درون غار در دنیا به شمار می آید.

ماکسیم اوبرت (Maxime Aubert)، باستان شناس و ژئوکمیست (علمی که با شیمی کل زمین و اجزای تشکیل دهنده آن سرو کار دارد) داشنگاه گریفیت استرالیا و نویسنده اصلی این تحقیق در یک بیانیه گفت:

قدیمی ترین تصویر هنری در غار که ما به ثبت رسانده ایم، یک نقاشی بزرگ از یک حیوان ناشناخته، احتمالا یک گونه گاو وحشی که کماکان در جنگل های بورنئو زندگی می نماید، است.

این نقاشی هم اکنون، قدیمی ترین اثر هنری تصویری دنیا به شمار می آید.

نقاشی قرمز که حدودا 1.5 متر (5 فوت) عرض دارد، سایه ای از یک حیوان که می تواند یک گاو نر یا چیزی شبیه به آن باشد را به ما نشان می دهد. تیم باستان شناسی علاوه بر گاو نر، جاهای دست قرمز و بنفش رنگ و حتی چندین نقاشی که چشم اندازهای انسانی را نشان می دهند را کشف نموده اند.

یک گزارش در خصوص این نقاشی در روز چهارشنبه در مجله ژورنال نیچر (journal Nature) منتشر شد. در این گزارش آمده است که تاکنون همه بر این باور بودند که نقاشی از اشخاص و اشکال در ابتدا در اروپا ظهور کرد. اما با کشف فعلی، داشنمندان دریافتند که نقاشی از حیوان به صورت همزمان در دو قاره شروع شده است.

این یافته های جدید همچنین متخصصین را به این سمت راهنمایی می نمایند که تولد خلاقیت انسان در چه زمانی بوده است. یکی از سوالات فعلی دانشمندان این است که آیا خلاقیت از یک چیز تکامل یافته به وجود آمد یا تحت اثر اتفاقی تاریخی؟

اوبرت و تیم وی برای رسیدن به غارهای آهکی دوردست بورنئو مجبور بودند از ساطورهای بزرگ شبیه به چاقو استفاده نمایند تا بتوانند از پوشش ضخیم جنگلی رد شوند. آن ها با استفاده از کلاه های ایمنی معدنچیان در غارها راه رفتند و به دنبال نقاشی هایی که می توانستند سن آن ها را شناسایی نمایند، بودند. بیشتر نقاشی هایی که تیم اوبرت پیدا کردند، قابل سن گذاری نبودند؛ زیرا دانشمندان برای آزمایش میزان عمر یک اثر از ذخایر معدنی خاصی استفاده می نمایند.

هیچ کس مطمئن نیست چرا نقاشان این غارنگاره در چهل هزار سال پیش، یک گاو نر را انتخاب کردند. اوبرت گفت:

ما فکر می کنیم که این تنها غذای آن ها نبوده، بلکه معنای خاصی برای آن ها داشته است.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 574

به "کشف نقاشی 40 هزار ساله در غاری در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نقاشی 40 هزار ساله در غاری در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید