کمیته یاوران وقف و رسانه در مازندران راه اندازی گردد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، علی صادق مقدسی ظهر دوشنبه در همایش وقف و رسانه در امامزاده عباس ساری با اشاره به اینکه حیث فردی انسان در حوزه وقف در یک فرایند تحول و جهت آن دچار یک انقلاب روحی و روانی می گردد، آمادگی خود را برای راه اندازی کمیتهٔ مختلف و یاوران وقف و رسانه اعلام نمود.

کمیته یاوران وقف و رسانه در مازندران راه اندازی گردد

وی با اعلام اینکه سالانه 40 هزار نفر در جهان جان خود را به دلیل بیماری سرطان از دست می دهند، اذعان داشت: بروز سرطان در کشور نسبت به میانگین کشورهای جهان پایین تر است.

مدیرکل صداوسیما سیمای مازندران با اشاره به اینکه باید واقفان نسبت به مسائل استان رفع مسائل افراد نظیر رهایی از اعتیاد، حمایت از بچه ها بی سرپرست، تهیه جهیزیه و گردشگری توجه داشته باشند با همکاری اوقاف باید صنعت گردشگری و سفر با وقف ارتباط و تعامل خوبی ایجاد کند.

مقدسی بیان نمود: با توجه به اینکه وقف در کشور و استان با شرایط آرمانی فاصله دارد و باید با ابزارهای حمایتی در سرمایه گذاری های وقفی نواقص را از بین ببریم گفت: حلقه مفقوده ٱن فرهنگ سازی است.

وی با اعلام اینکه درگذشته بسیاری از درآمدهای موقوفات برای رفع نیازهای گردشگران و مسافران هزینه می شد، گفت: باید با احیای این فرهنگ بخشی از مسائل را در این حوزه رفع کنیم.

مقدسی بابیان اینکه پدیده وقف یک حیطه گسترده دارد و اگر به درستی راهنمایی گردد بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخگوست، اضافه کرد: با پاسخگویی به نیازها، جامعه با کمبودهای مالی، اجتماعی و فرهنگی روبرو نمی گردد.

مدیرکل صداوسیما سیمای مازندران بیان نمود: با تبلیغ وقف به شکل درست و مدیریت صحیح بخشی از مسائل رفع می گردد که برای عملیاتی کردن آن باید از اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 986

به "کمیته یاوران وقف و رسانه در مازندران راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته یاوران وقف و رسانه در مازندران راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید