کنترل ماه نورد و مریخ نورد از روی زمین ممکن می گردد

به گزارش تور ایران، آژانس فضایی اروپا طی پروژه جدیدی میخواهد به آنالیز امکان کنترل سطح نوردهای روی مریخ و ماه از مدار زمین بپردازد.

کنترل ماه نورد و مریخ نورد از روی زمین ممکن می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینمگ، شاید روزی فضانوردان بتوانند سطح نوردهای روی ماه و مریخ را از مدار زمین کنترل نمایند. آژانس فضایی اروپا(ESA) در ماه نوامبر بیان نمود که میخواهد آزمایشی موسوم به آنالوگ- 1 (ANALOG-1) را در مدار زمین انجام دهد و به آنالیز این موضوع بپردازد که آیا سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی، دانشمندان روی زمین و این فناوری جدید می توانند برای راهنمایی یک سطح نورد در ماموریت های روی ماه با یکدیگر همکاری نمایند یا خیر.

این پروژه، کارآیی فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی را در راهنمایی یک سطح نورد روی ناحیه ای از زمین که مشابه ماه است، آنالیز می نماید. کار سطح نورد این است که نمونه سنگ ها و خاک را جمع آوری کند و سپس به آنالیز نمونه ها از راه دور بپردازد.

ویلیام کری(William Carey)، از دانشمندان آژانس فضایی اروپا و پژوهشگر ارشد آزمایش آنالوگ-1 گفت: این آزمایش، یک آنالیز علمی در خصوص ماموریت های آینده روی ماه و مریخ است. فضا، مکان ناملایمی برای انسان ها و ماشین ها است. اکتشافات فضایی در منظومه شمسی، پیش از فرستادن انسان ها، با ارسال کاوشگرهای رباتیک برای آنالیز آب های جاری در زیر سطح سیارات صورت می گیرد.

آنالوگ-1، گام نهایی پروژه آژانس فضایی اروپا موسوم به مترون(METERON) است که ابتکاری در ابداع و آزمایش نوآوری های رباتیک، ارتباطی و اجرایی منظومه شمسی به شمار می رود.

سطح نوردهایی که به آنالیز سیارات دیگر می پردازند، معمولا با نرم افزارهای برنامه ریزی شده و دانشمندانی کنترل می شوند که دستورات را از زمین ارسال می نمایند. فرآیند برنامه ریزی و رسیدن دستورات به ربات ها معمولا به زمان زیادی احتیاج دارد. اگرچه این روش ها می توانند به پیشرفت دانش ما در خصوص سیارات یاری نمایند اما کار کردن با آنها، تغییر برنامه ها و سازگاری سریع با شرایط غیرمنتظره نیز دشواری های خود را دارد.

کری و گروهش سعی کردند روش بهتری را برای اکتشاف در مدار ارائه دهند تا فضانوردان بتوانند ارتباط سریع تری با سطح نورد مورد نظر خود داشته باشند و دانشمندان نیز کارآیی بهتری در مدیریت سریع مسائل احتمالی نشان دهند.

کری افزود: بسیاری از آژانس های فضایی، پروژه هایی را برای آنالیز اکتشافات انجام شده در سیاراتی از جمله مریخ انجام داده اند. شاید پروژه جدید ما بتواند امکان بازگشت علمی به چنین ماموریت هایی را افزایش دهد، راهی برای پیشگیری از آلودگی های ناشی از فرود انسان روی سطح سیارات پیشنهاد کند و به بسیاری از سوالات ما در خصوص زندگی پیشین و کنونی مریخ پاسخ دهد.

نتایج این آزمایش، ارزش قابل توجهی برای ناسا خواهند داشت زیرا می توانند امکان اکتشاف در ماه را افزایش دهند و یاری بزرگی برای ادامه پروژه آرتمیس(Artemis) این سازمان باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 707

به "کنترل ماه نورد و مریخ نورد از روی زمین ممکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل ماه نورد و مریخ نورد از روی زمین ممکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید