1200تخت به تعداد تخت های مراکز اقامتی آذربایجان غربی اضافه می شود

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، جلیل جباری دوشنبه شب در آیین افتتاح هتل آپارتمان غزال در ارومیه تعداد تخت های هتل ها و مراکز اقامتی در استان را چهار هزار و 542 تخت عنوان کرد و اضافه کرد: با توجه به علاقه گردشگران برای حضور در استان باید نسبت به احداث هتل آپارتمان ها در آذربایجان غربی اهتمام شود.

1200تخت به تعداد تخت های مراکز اقامتی آذربایجان غربی اضافه می شود

وی با اشاره به ثبت بیش از یک هزار و 400 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور عنوان کرد: آذربایجان غربی دارای جاذبه های گردشگری متنوعی بوده و با توجه به این که روستاگردی و بوم گردی جزو علایق گردشگران است، در صددیم تا مناطق مورد نظر را برای این امر آماده سازی کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز دراین مراسم گفت: اغلب گردشگران و مسافران هم اکنون به دنبال اقامت در هتل آپارتمان ها به دلیل هزینه های پایین آن هستند.

حسین امامی اضافه کرد: دو هتل آپارتمان در آذربایجان غربی وجود دارد که یکی در ارومیه و دیگری در مهاباد است که هتل آپارتمان ارومیه با 75 میلیارد ریال هزینه و با ظرفیت پذیرش روزانه 70 نفر راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: هتل آپارتمان غزال ارومیه سه هزار متر مربع مساحت داشته و دارای 17 سوئیت است که با آغاز به کار آن 25 نفر مشغول به کار شده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم گفت: هتلداران استان باید ارتباط مستمری با هم داشته باشند و همکاری متقابل آن ها می تواند گام موثری در موفقیت های مداوم در عرصه گردشگری و ضامن موفقیت این بخش و نیز ایجاد اشتغال و درآمد برای استان باشد.

نادر قاضی پور اضافه کرد: هم اکنون درآمد سرانه مردم در استان پایین بوده و این استان جزو فقیرترین استان های کشور محسوب می شود و به همین خاطر سطح سواد و بهداشت هم در استان پایین است.

وی با اشاره به شرایط نامناسب دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون مجتمع های گردشگری باری و چی چست ارومیه تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و این ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه به همراه کلی ضرر برای استان است.

قاضی پور اضافه کرد: خشک شدن دریاچه به علت کم کاری نمایندگان بی لیاقت مثل بنده است که پول برای احیای دریاچه گرفتیم ولی پول آن برای ورزش خرج شد در حالی که معلوم نیست ورزش و ورزشکاران چه ارتباطی با دریاچه دارند.

آذربایجان غربی دارای 33 واحد اقامتی اعم از هتل ها، مهمانسراها و واحدهای اقامتی بوده و سالانه پذیرای افزون بر یک میلیون گردشگر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 930

به "1200تخت به تعداد تخت های مراکز اقامتی آذربایجان غربی اضافه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200تخت به تعداد تخت های مراکز اقامتی آذربایجان غربی اضافه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید