بلیط هواپیما به یونان

به گزارش تور ایران، یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. کشور یونان به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی های المپیک، علوم سیاسی، نمایشنامه نویسی قابل توجه است.

بلیط هواپیما به یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

بلیط هواپیما برای سفر به یونان و ملاقات با رماتیک ترین جزیره ی جهان

هیچ فرقی نمی نماید که هنگام خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به مقصد اروپا در فکر ملاقات از آثار باستانی و جلوه های فرهنگی در این قاره ی دیدنی باشید یا اینکه دلتنگ سواحل آفتاب و شن های سپید و آب های نیلگون دریای مدیترانه باشید، بهرحال در سفر به یونان برای هر کدام از اینها بهترین ها را پیدا خواهید کرد.

یونان بیش از هزار جزیره دارد و قلمروی سرزمینی آن از جنوب دریای اژه تا وسط شبه جزیره بالکان امتداد یافته است. یونانیکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهانست. این کشور اروپایی پرآفتاب با سواحل شنی آرامش بخش و میراث باستانی غنی، هم برای طبیعت دوستان و هم برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ باستانی داستان های زیادی برای روایت کردن دارد. بنابراین، با چنین گستره متنوعی از مقاصد گردشگری، هر کسی با هر سلیقه ای از یونان لذت می برد، از دوستداران تاریخ و باستان شناسی گرفته تا دوستداران تفریح و گشت و گذار.

بهترین زمان برای سفر و خرید بلیط هواپیما برای شهر زیبای آتن، بهار و پاییز است. در این دو فصل سال، هوا بسیار دلپذیر و جمعیت گردشگرها کمتر است و نرخ رزرو هتل ها نیز ارزان تر هستند، آتن به دلیل موقعیت جغرافیایی، در طول سال آب و هوای گرمی دارد. فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار، شهر محل برگزاری کارناوال ها و فستیوال هاست، حتی اگر هوا کمی سرد و بارانی باشد. اجرای اپراها و موسیقی های محلی در محل تئاترهای باستانی آتن و اطراف آن، جزو برنامه های کارناوال عید پاک، بزرگ ترین کارناوال سنتی یونانی ها است. با این توضیحات، انتخاب زیباترین جاذبه گردشگری یونان تقریباً ناممکن است، به همین دلیل نیز در اینجا به تمجید و تحسین از 10 مکان دیدنی یونان کفایت کردیم. پس با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا از یونان و دیدنی هایش بیشتر برایتان تعریف کنیم:

جزیره سانتورینی (Santorini Island)

این جزیره بدون شک یکی از زیباترین و رمانتیک ترین جزیره های جهانست. غروب اعجاب انگیز آفتاب، خانه های تمام سفید سنتی و مناظری نفسگیر از اقیانوس چیزهایی هستند که این جزیره را منحصربفرد می نمایند. برای رسیدن به دهکده معروف این منطقه با خانه های سپیدفامش که روی صخره ها ساخته شده اند، باید به سمت Oia بروید. بیشتر مغازه ها در این منطقه کارت پستال های سانتورینی را می فروشند و وقتی با چشم خودتان این جزیره زیبا را دیدید، باور می کنید که این جزیره یکی از بهشت های زمینی بر روی این کره ی خاکی است.

پارتنون آکروپولیس (Parthenon Acropolis)

مکان های تاریخی نفسگیر و شگفت انگیز فراوانی در یونان وجود دارد، ولی این بنا مهمترین ساختمان به جامانده از یونان باستان است و در شهر آتن واقع شده است. این سازه ویرانه های معبدی باستانی در آکروپولیس آتن است که به رب النوع آتنا تقدیم شده است.

جزیره میکونوس (Mykonos Island)

این جزیره یکی از زیباترین جزایر دریای اژه است. با آنکه میکونوس جزیره محبوبی برای مهمانی و تفریح است، ولی زیبایی های سنتی و طبیعی آن هم کم نیستند. میکونوس مجموعه ای از زیبایی های هنر معماری است که ماهیگیران یونانی را در بر گرفته است. خانه های تمام سفید مکعبی شکل آنقدر نزدیک بهم ساخته شده اند که گویی هزارتویی از کوچه پس کوچه ها و خیابان ها تشکیل داده اند و فوق العاده چشم نواز هستند. سواحل و آلاچیق های زیبای این جزیره مناظر خوبی برای تماشای غروب آفتاب مهیا می نمایند.

متئورا، کالامباکا (Meteora, Kalambaka)

این صومعه در قرن چهاردهم ساخته شد و حالا میراث جهانی یونسکو شده است. مجموعه ای از شش صومعه با برجک های سفالین که بر روی صخره هایی سنگی به ارتفاع 400 متر ساخته شده اند. این برجک ها در شمال غربی دشت تسالی در مرکز یونان واقع شده اند. البته در قدیم ساکنان این ساختمان ها برای پایین آمدن از این صومعه ها مشکلاتی داشتند. در کل منظره و تجربه بازدید این صومعه ها تجربه ای منحصربفرد است.

ساحل میرتوس، جزیره کفالونیا (Myrtos Beach, Kefalonia Island)

اگر می خواهید زیبایی های سواحل یونان را مشاهده کنید، ساحل میرتوس را از قلم نیاندازید. این ساحل در منطقه پیلاروس در شمال غربی جزیره کفالونیا واقع شده است. در این منطقه، تضاد بین آبهای آبی روشن و ساحل سفید درخشان منظره ای دلپذیر پدید آورده است، به خصوص اگر این منظره را از بالای کوه ها و صخره های شیبدار مجاور تماشا کنید.

گردنه ساماریا، جزیره کرت (Samaria Gorge, Crete Island)

این گردنه برای خیلی ها یکی از اعجاب برانگیزترین جاذبه های گردشگری یونان است و بی دلیل نیست که هر سال بیش از نیم میلیون نفر بازدیدنماینده دارد. گردنه ساماریا، جزو منطق حفاظت شده در پارک ملی یونان در جزیره کرت محسوب می گردد. گردشگران می توانند از گردنه بگذرند و صخره های بلند را در راستا تماشا نمایند و به دهکده ساحلی کوچک اجیا روملی برسند.

جزیره رودز (Rhodes Island)

رودز یکی دیگر از جزیره های محبوب برای گذراندن تعطیلات است و پر از گردشگاه های پر شور و نشاط است و در عین حال زیبایی های طبیعی ممتازی دارد. در این جزیره می توانید از سواحل لیندوس و سنت پلز دیدن کنید و لذت ببرید. لیندوس بیشتر بخاطر آبهای فیروزه ای و منظره دهکده سفیدش که بالاتر از سطح ساحل قرار گرفته است، محبوب است. هر دوی این سواحل شنی و سفید و فوق العاده زیبا هستند. ساحل آگاتی ساحل زیبای دیگری در این جزیره است که بخاطر آبهای سبز زمردی و شن های نرمش مشهور است.

میستراس، پلوپونز (Mystras, Peloponnese)

میستراس دهکده ای کوهستانی در نزدیکی اسپارتی، لاکونیا است که یونسکو آن را بنای میراث جهانی اعلام نموده است. این دهکده بخاطر جلوه ی باستانی اش مشهور است. میستراس در قدیم دهکده قرون وسطایی بسیار مهمی در عصر بیزانس بوده است. این بنای باستانی شامل کلیساهای بیزانسی و قلعه ای مستحکم می گردد که به خوبی از آنها مراقبت شده است و بازدیدنمایندگان را تحت تأثیر قرار می دهد.

جزیره ناکسوس (Naxos Island)

این جزیره در جنوب یونان واقع شده و محل قرار دریافت کوه زئوس است که اسطوره ها و افسانه های زیادی در خصوص آن شنیده شده است. این منطقه که گردشگران هنوز زیاد با آن آشنایی ندارند، سبزترین جزیره در سیکلاد است که کوه های بلند و دره های حاصلخیز دارد. سواحل آن جزو زیباترین سواحل یونان هستند و برای شنا، ورزش های آبی و استراحت عالی هستند. دهکده سنتی آن هم جزو جاذبه های این جزیره محسوب می شوند.

تئاتر دلفی، فوسیس (Delphi Theatre, Phocis)

دلفی بنایی باستانی و دهکده ای مدرن در جنوب غربی کوه پارناسوس در دره فوسیس قرار گرفته است. تئاتر دلفی بالای تپه ای رو به دره ای زیبا و در قرن چهارم ساخته شده است و چندین سال است که میراث جهانی یونسکو محسوب می گردد. این تئاتر به عنوان پرستشگاه آپولو ساخته شد و 35 ردیف آن برای 5000 نفر تماشاگر جای کافی دارد. در قدیم از این تئاتر برای نمایش، شعرخوانی و رویدادهای موسیقی استفاده می شده است. زیبایی منظره این تئاتر ارزش رفتن به این مکان را دو چندان می نماید.

ویزای توریستی یونان معمولا یک ماهه صادر می گردد و حضور متقاضی لازم است. برای دریافت وقت مصاحبه باید به وسیله تلفن سفارت یونان در تهران اقدام کنید. اولین گام تکمیل فرم تقاضای ویزا از وب سایت سفارت یونان است و بعد از آن باید مدارک لازم از جمله شناسنامه، گذرنامه، سه قطعه عکس، اسناد شغلی و منابع اقتصادی، بیمه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت هواپیما و رزرواسیون محل اقامت را همراه داشته باشید.

سفارتخانه یونان در تهران، خیابان آفریقا، بلوار اسفندیار، پلاک 43 واقع شده است. برای سفر به آتن می توانید به صورت آنلاین و در سایت خبرنگاران از خطوط هوایی ترکیش، آلیتالیا، امارات و لوفت هانزا بلیط هواپیما بخرید.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به یونان به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منبع:

yjc.ir

fa.wikipedia.org

beytoote.com

touropia.com

تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396 آخرین بروزرسانی: 10 مرداد 1396منبع: سفرستان
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 976

به "بلیط هواپیما به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید