200 واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان احداث می شود

به گزارش تور ایران، معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر حدود 200 واحد مرغداری برای نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در شرف احداث است.

200 واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان احداث می شود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مهم ترین طرح های اقتصادی حوزه کشاورزی استان گفت: با پیگیری های به عمل آمده و با توجه به تامین آب موردنیاز، در حال حاضر حدود 200 واحد مرغداری برای نقاط مختلف استان در شرف احداث است تحقق آن کمبود های این محصول در استان را رفع می کند.

ماندانا زنگنه اظهار کرد: کشتارگاه های طیور زهک، زاهدان و ایرانشهر در سال گذشته احیا شدند و علاوه بر آن ها امسال هم کشتارگاه طیور در شهرستان خاش افتتاح و به این جمع اضافه کرده شد.

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مسائل جدی استان نداشتن زیرساخت های لازم در تولید گوشت مرغ بود که بدین منظور دو اقدام اساسی و زیربنایی رفع ممنوعیت صدور مجوز احداث واحد های مرغداری و احیای کشتارگاه های طیور استان در سال گذشته صورت گرفت که با اقدامات مذکور طی یکسال آینده، شاهد بهبود قابل توجهی در تامین گوشت مرغ استان خواهیم بود.

وی بیان نمود: با پیگیری های به عمل آمده و با توجه به تامین آب موردنیاز، در حال حاضر حدود 200 واحد مرغداری برای نقاط مختلف استان در شرف احداث است تحقق آن کمبود های این محصول در استان را رفع می کند.

زنگنه اضافه کرد: 70 درصد نیاز گوشت مرغ سیستان و بلوچستان از خارج استان تامین می شد که با احیا این زنجیره وابستگی استان به منطقه ها کشور کاسته و رفع خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1965

به "200 واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان احداث می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان احداث می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید