5 جانور خطرناک و کشنده دنیا را بشناسید!

به گزارش تور ایران، در دنیا پیرامون ما دنیای ناشناخته ای وجود دارد که با دانستن اسرار آن لرزه بر اندام ما می افتد که به راستی دنیای ما بسیار شگفت انگیز و گاه ترسناک جلوه می نماید.

5 جانور خطرناک و کشنده دنیا را بشناسید!

در طبیعت بی کران حتی جاندارانی که در ظاهر بی گناه هستند نیز می توانند خطرناک ترین و کشنده ترین جانداران باشند و بر عکس موجوداتی که خطرناک به نظر می رسند ممکن است به شما آسیب هم نرسانند. خبرنگاران در این مطلب میخواهد تا 5 جانور خطرناک و کشنده جهان را به شما معرفی کند.

5 جانور خطرناک و کشنده جهان

پشه (Mosquito)

به نظر می رسد این جاندار، کوچک ترین و در عین حال خطرناک ترین موجود در جهان باشد. پشه ها مسئول بیش از 3 میلیون مرگ و میر در سال هستند. اگرچه کم خونی ناشی از نیش پشه بسیار نادر است، اما بزاق پشه می تواند تحریک نماینده باشد و سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. پشه ها عامل بیماری های زیادی از قبیل مالاریا، ویروس زیکا (Zika)، ویروس چیکونگونیا (Chikungunya)، تب زرد، تب دنگی و بسیاری دیگر هستند.

عقرب Deathstalker

این گونه عقرب که از خانواده Buthidae است در واقع جز یکی از جانداران بسیار سمی و خطرناک در جهان به شمار میرود. این گونه عقرب بیشتر در منطقه ها بیابانی آمریکای شمالی و خاورمیانه یافت می شوند. این عقرب مسئول بیش از 75 درصد مرگ و میر های ناشی از گزش عقرب ها در سراسر جهان است. طول این عقرب می تواند تا 77 میلی متر برسد. نیش آن بسیار دردناک بوده و سم آن می تواند باعث مرگ گردد.

فیل آفریقایی (African Elephant)

این مدل فیل آفریقایی نیز به عنوان یکی از خطرناک ترین حیوانات جهان شناخته می گردد. آن ها بسیار بزرگ هستند و گرچه آرام به نظر می رسند، اما می توانند خطرناک باشند، زیرا بسیار تهاجمی عمل می نمایند. آن ها قادر به کشتن حتی یک کرگدن هستند و می توانند به مردم حمله نمایند. قدرت و توانایی آن ها بسیار حیرت انگیز است به طوری که قادر هستند یک دهکده را به طور کلی ویران نمایند.

تمساح آب شور (Saltwater Crocodile)

این حیوان با نام تمساح رودخانه ای نیز شناخته می گردد. این جانور تقریبا به عنوان یک موجود همه چیز خوار به جهان معرفی شده است. این حیوان به گاومیش هایی که برای نوشیدن آب کنار رودخانه آمده اند حمله می نماید. تمساح ها بزرگترین خزندگان جهان هستند و در شکار مهارت بالایی دارند و از نظر ماهیت تهاجمی هستند. آن ها بیشتر در تالاب ها و رودخانه ها یافت می شوند.

بوفالو آفریقایی (African Buffalo)

با جانور خطرناک و کشنده جهان آشنا شوید. بوفالو آفریقایی یکی از خطرناک ترین حیوانات جهان است. آن ها به علت حمله به مردم در آفریقا و بعلاوه حیوانات دیگر شناخته شده اند. سالانه بیش از 200 نفر بر اثر حمله این حیوانات در جهان کشته می شوند. آن ها حتی می توانند به مردم حمله نمایند بدون اینکه کسی آن ها را تحریک نموده باشد. بوفالو ها شکارچیان کمی دارند، زیرا از قدرت دفاعی بالایی برخوردار هستند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب چگونه عمر یخچال و فریزر را زیاد کنید؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2222

به "5 جانور خطرناک و کشنده دنیا را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جانور خطرناک و کشنده دنیا را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید