61 درصد سوختگی ها در یزد در محیط خانه رخ می دهد

به گزارش تور ایران، مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه یزد با بیان اینکه موارد سوختگی در کشور ما 8 برابر متوسط جهانی است، گفت: در یزد 61 درصد سوختگی ها در محیط خانه اتفاق می افتد.

61 درصد سوختگی ها در یزد در محیط خانه رخ می دهد

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، حسن جانفدا با استناد به آمارهای منتشر شده از سوی تنها انجمن تخصصی بیماران سوخته اظهار کرد: سالیانه حدود 300 هزار نفر در ایران دچار سوختگی می شوند که 10 درصد آنها معادل 30 هزار نفر بستری می شوند و از این 30 هزار نفر 10 درصد یعنی 3 هزار نفر فوت می نمایند.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی در زمینه سوختگی و سایر حوادث و بلایا، فقدان آموزش و استراتژی جامع جهت پیشگیری از وقوع آنهاست، ادامه داد: اینکه باور ایمنی از کودکی در ذهن و روان فرد، نهادینه نمی گردد و این امر منجر به بروز رفتارهای مخاطره آمیز مانند آتش سوزی، رانندگی های ناایمن و خطرناک و عدم رعایت موارد ایمنی مرتبط با شغل، محل کار و منزل و... است.

مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه یزد اعلام کرد: در استان یزد بیش از 61 درصد سوختگی ها در منزل رخ داده، 35 درصد در محیط کاری و سه درصد هم سایر موارد را شامل می گردد و هر یک درصد سوختگی مبلغی معادل 56 میلیون ریال هزینه درمان و بازتوانی در پی دارد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش سواد سلامت به مردم استان یزد گفت: در نیمه اول امسال با افزایش قابل ملاحظه موارد منجر به فوت سوختگی در استان روبرو ایم که علت اصلی آن را باید در پایین بودن سواد سلامت مردم در یکی از مهاجر پذیرترین استان های کشور دانست.

جانفدا افزود: اغلب مهاجران و کارگران اتباع هستند و بیماران سوخته مراجعه نماینده از استان های دیگر جهت درمان به یزد نیز در این ردیف می گنجند.

وی اعلام کرد: حدود 30 درصد سوختگی های منجر به فوت در نیمه اول سال 98 مربوط به مراجعه نمایندگان از بیرون استان یزد است لذا آموزش، مهم ترین گام پیشگیری از وقوع چنین رخدادهایی در تمامی گروه های جمعیتی، بخصوص گروه های آسیب پذیر که اغلب در افراد کم بضاعت با سواد سلامت پایین است اتفاق می افتد.

مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه افزود: لازم است پشتوانه و سازوکارهای لازم به منظور آموزش و اطلاع رسانی همگانی از سوی تمامی دستگاه های ذیربط در نظر گرفته گردد.

وی خواهان راه اندازی کمیته راهبری جامعه ایمن به فرماندهی استاندار در سطح استان و در شهرستانها به فرماندهی فرمانداران، صدور ابلاغ برای هر یک از اعضای کمیته، تشکیل کمیته های تخصصی و عضویت عالی ترین مدیران دستگاه های استان و شهرستان در این کمیته های تخصصی به منظور پیشگیری و کاهش موارد سوختگی و سایر بلایای مشابه در راستای وظایف ذاتی خود شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 779

به "61 درصد سوختگی ها در یزد در محیط خانه رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "61 درصد سوختگی ها در یزد در محیط خانه رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید