شروع احیای پنج رشته صنایع دستی در قزوین

به گزارش تور ایران، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: برنامه احیای پنج رشته از هنر های دستی منسوخ شده در استان با حمایت این دستگاه شروع شد.

شروع احیای پنج رشته صنایع دستی در قزوین

سید میثم حصاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: رشته های ل پن بافی، پارچه بافی سنتی، چادر شب بافی، حکاکی روی سنگ و خم کاری سنتی فلزات احیا می گردد .

وی گفت: در قالب برنامه احیای این هنر ها فضا هایی در ساختمان داعی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین به منظور آموزش و فراوری محصول در اختیار اساتید رشته های یاد شده قرار داده شده است.

این مسئول گفت: دوره های آموزشی مربوط به این رشته ها نیز از سوی اساتید مجرب برای علاقه مندان برگزار می گردد و در این رابطه بین دوستداران صنایع دستی اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون هنر های دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با بیان اینکه با فعالیت های ترویجی و آموزشی و برگزاری نمایشگاه ها کوشش داریم هنر های دستی در حال فراموشی را احیا کنیم، اعلام کرد: احیای هنر های دستی منسوخ شده از اولویت های این معاونت به شمار می رود.

استان قزوین دارای هفت و 500 هنرمند صنایع دستی است.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر های مهم دستی قزوین به شمار می روند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2306

به "شروع احیای پنج رشته صنایع دستی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع احیای پنج رشته صنایع دستی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید