آلمان: خروج آمریکا از برجام منطقه را امن تر نکرد

به گزارش تور ایران، رئیس جمهور آلمان در یک سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام انتقاد کرد.

آلمان: خروج آمریکا از برجام منطقه را امن تر نکرد

با سفر به آلمان در بهار از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان آدینه از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خروج از برجام انتقاد نموده است.

اشتاین مایر که در جلسه افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ 2020 سخنرانی می کرد گفت خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران (برجام) منطقه را امن تر ننموده است.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، رئیس جمهور آلمان گفت: رد توافق هسته ای ایران، اشتباه بود. خاورمیانه، امن تر نشد. در عوض، این منطقه الان خطرناک تر است.

اشتاین مایر در بخش دیگری از سخنانش به بیان ادعاهای اثبات نشده پرداخت و گفت که کشورهای اروپایی قصد دارند از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای جلوگیری نمایند.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال 1397 وعده دادند در صورتی که ایران به تعهداتش پایبند بماند مقابل تحریم های آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

سه کشور اروپایی علی رغم این نتوانسته اند به وعده هایشان عمل نمایند و ایران در پاسخ از اردیبهشت ماه سال 1398، طبق مفاد برجام، در پنج گام بعضی از تعهداتش ذیل برجام را کاهش داده است.

پنجمین و آخرین گام ایران در این راستا 15 دی ماه برداشته شد و تهران اعلام نمود دیگر با هیچ محدودیتی حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 904

به "آلمان: خروج آمریکا از برجام منطقه را امن تر نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: خروج آمریکا از برجام منطقه را امن تر نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید