آلمان نسبت به خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به فرایند کند مذاکرات با انگلیس در ارتباط با برگزیت ابراز نگرانی کرد.

آلمان نسبت به خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

صدراعظم آلمان در این ارتباط در نشست پارلمانی کشور گفت: مذاکرات لندن و بروکسل در ارتباط با برگزیت پیشرفت اندکی داشته، اگرچه با بریتانیایی ها بر سر تسریع گفت وگوها به توافق رسیده ایم.

مرکل در عین حال تاکید نموده که هر دو طرف باید برای خروج بدون توافق نیز آمادگی داشته باشند، اگرچه این موضوع ایده آل نیست.

انگلیس قرار است که پس از 47 سال شب 31 ژانویه اتحادیه اروپا را ترک می نماید و بدین ترتیب اولین کشوری خواهد بود که از این اتحادیه خارج می گردد.

پیش از این، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تاکید نموده بود که لندن آماده است تا بدون هرگونه توافق تجاری، اتحادیه اروپا را ترک کند.

انگلیس و اتحادیه اروپا طی ماه های اخیر در حال مذاکره درباره جدایی بودند، با این وجود همچنان هیچ چشم انداز توافقی وجود ندارد. در صورتی که توافقی بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا اول ژانویه 2021 حاصل نگردد، مبنای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شرایط سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

در این صورت ممکن است شوک مالی شدیدی به اقتصاد دو طرف وارد گردد. علی رغم اصرار سران اتحادیه اروپا برای تمدید مدت زمان مذاکره با لندن بر سر برگزیت، جانسون بارها تاکید نموده که اصلاً حاضر نیست زمان مذاکرات را تمدید کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1198

به "آلمان نسبت به خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان نسبت به خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید