کمیسیون اروپایی از آمادگی خود برای برگزیت نامنظم اطلاع داد

به گزارش تور ایران، یک مقام کمیسیون اروپا بیان کرد که بروکسل برای برگزیت نامنظم انگلیس تجهیز شده است.

کمیسیون اروپایی از آمادگی خود برای برگزیت نامنظم اطلاع داد

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، در حال حاضر در درام برگزیت تمام توجهات معطوف به این مسئله است که چه کسی جانشین ترزا می و نخست وزیر جدید انگلیس می گردد. هنوز شش هفته زمان می برد تا معین گردد که چه کسی عهده دار این سمت و ریاست حزب محافظه کار انگلیس خواهد بود. تا زمانی که محافظه کاران جانشین می را انتخاب نمایند در بروکسل یک فرصت استراحت وجود دارد. البته بعد از آن، ساعت ها دوباره شروع به تیک و تاک می نمایند. در 31 اکتبر زمان مشخص شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به خاتمه می رسد.

یک خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا در صورت روی کار آمدن نخست وزیری که به روند رویارویی با بروکسل در مذاکرات ادامه دهد بعید به نظر نمی رسد. یکی از نامزدهای مطرح برای جانشینی ترزا می، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس است.

این نامزد 54 ساله برای نخست وزیری انگلیس روز گذشته در سخنانی به مناسبت شروع رسمی مبارزات انتخاباتی خود با تاکید بر اینکه هیچ تلاشی برای یک برگزیت بدون توافق نمی نماید در عین حال گفت که باید مذاکرات مجددی درباره توافق برگزیت صورت گیرد.

این در حالی است که بروکسل با هر گونه مذاکرات مجدد درباره برگزیت مخالف است و بر خلاف ایده جانسون بر این باور است که در صورت یک برگزیت نامنظم انگلیس باید به تعهدات اقتصادی خود به اروپا پایبند باشد. جانسون در عین حال روز گذشته در سخنانش تاکید نمود که وی انگلیس را به صورت جدی برای وقوع یک سناریوی برگزیت بدون توافق در ماه اکتبر آماده می نماید.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم مدتهاست که درباره وقوع چنین سناریویی اعلام آمادگی نموده است. یک مقام بروکسل روز گذشته گفت که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا یک سناریوی ممکن و البته نامطلوب است.

وی تاکید نمود که مسئولیت تمام طرف ها و به ویژه جامعه تجاری این است که خود را برای وقوع این سناریو آماده نمایند.

تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که ابتدا برای 29 ماه مارس و سپس 12 آوریل مقرر شده بود در نهایت به 31 اکتبر (9آبان) تغییر پیدا کرد. کمیسیون اتحادیه اروپا از شرکت ها درخواست نموده است که از تمدید تاریخ برگزیت استفاده نمایند تا خود را برای برگزیت آماده نمایند. کمیسیون همچنین خود را درباره تصمیمات اضطراری احتاقتصادی اقتصاد برای یک برگزیت نامنظم هم راضی نشان داد.

به همین دلیل نیکلا بر، نامزد سر لیست لیبرال دموکرات های مجلس اروپا که در انتخابات مجلسی اواخر ماه می بار دیگر آراء لازم را کسب کرد آمادگی برای یک خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا را درست ارزیابی کرد. وی در گفتگویی با تاگس اشپیگل گفت که تصمیمات در انگلیس باید سریعا اتخاذ گردد تا بالاخره شفافیت ایجاد گردد. وی در عین حال تاکید نمود که ما خواهان خروج از برگزیت هستیم.

مارتین وانسلبن، مدیر اجرایی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان هم این انتقاد را وارد نموده است که شرکت ها حدود 3 سال بعد از همه پرسی برگزیت همچنان طرح آشکاری را در این باره دریافت ننموده اند. به گفته وی ناامنی درباره مناسبات تجاری آینده با انگلیس که پنجمین شریک تجاری مهم ما است این مناسبات را تحت تاثیر قرار داده است.

وی همچنین به این مسئله اشاره نمود که صادرات آلمان به انگلیس اخیرا به شدت کاهش پیدا نموده است.

از میان 10 نامزد نخست وزیری انگلیس بوریس جانسون بهترین شانس برای عهده داری این سمت را دارد. تا اواخر جولای باید رئیس جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر جدید این کشور مشخص گردد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز آدینه هفتم ژوئن (برابر با 17 خرداد) رسماً از سمت خود کناره گیری نموده و ریاست حزب محافظه کار را واگذار کرد.

می همچنان نخست وزیر انگلیس باقی خواهد ماند تا جانشین وی در یک روند دومرحله ای انتخاب گردد.

پیش نویس توافقنامه پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در چندین رأی گیری مجلس عوام بریتانیا رأی کافی را نیاورد و او هم از درون حزب و همچنین از سوی احزاب مخالف به شدت در معرض انتقاد قرار داشت. وی بالاخره نتوانست زیر این فشارها تاب بیاورد و استعفای خود را گفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 308

به "کمیسیون اروپایی از آمادگی خود برای برگزیت نامنظم اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی از آمادگی خود برای برگزیت نامنظم اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید