اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در 9 استان کشور

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، مصطفی آقایی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اضافه نمود: بر اساس این طرح، کشور به 10 هزار پهنه تقسیم می گردد که هر پهنه نیز یک مروج مسئول خواهد داشت.

اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در 9 استان کشور

وی بیان داشت: هر مروج نیز اطلاعات و داده های موجود را به پهنه مربوطه انتقال می دهد.

آقایی با بیان اینکه شمار اعضای هیات علمی عضو سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور بیش از دو هزار و 500 نفر است، گفت: 300 کارشناس نیز به عنوان مجری طرحهای تحقیقاتی اعضای هیئت علمی را پشتیبانی می نمایند.

وی گفت: در راستای تامین اعتبار برای کاربردی کردن طرحهای تحقیقاتی در استانها مسئله ای وجود ندارد و یافته های تحقیقاتی اثربخش و همراه با تحلیل مناسب شرایط و چالشهای فراروی هر منطقه در اولویت جذب اعتبار قرار دارند.

آقایی اضافه نمود: ترویج تحقیقات کشاورزی برای افزایش میزان بهره وری فراوری و سازگار کردن این پژوهشها متناسب با شرایط محیطی و منطقه ای، از دیگر رویکردها و برنامه های سازمان است.

وی همچنین توجه و تمرکز بر توسعه و استفاده اثربخش از یافته های علمی و تحقیقاتی در سطح مزرعه تا عرصه های کشاورزی را یکی از سیاست ها و راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 146

به "اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در 9 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در 9 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید