سازمان انرژی اتمی: پژوهش دانشمندان در جهت فراوری

به گزارش تور ایران، خبرگزاری خبرنگاران­رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: کوشش می کنیم تا پژوهش های دانشمندان هسته ای در مدار رونق فراوری و صادرات کشور نقشی مهم ایفا نماید.

سازمان انرژی اتمی: پژوهش دانشمندان در جهت فراوری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هفته گذشته کنفرانس علمی با موضوع شتابگر های ذرات و کاربرد های آن به وسیله سازمان انرژی اتمی و با همکاری تعدادی از مراکز علمی مرتبط در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید.

آقای اسلامی اضافه نمود: موضوع شتاب گر های ذرات یکی از ابزار های مهم در اجرای اهداف علمی- پژوهشی و سیاست زدایی از صنعت هسته ای برای ما است و خوشبختانه در این موضوع با برنامه ریزی صورت گرفته در سازمان و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و بعلاوه سایر مراکز علمی در پی تأثیرگذاری شتاب گر های ذرات بر اجرای پروژه های high-tech در حوزه های صنعت و پزشکی هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالیت های صورت گرفته در این گستره بسیار امیدوارکننده است و کوشش می کنیم تا در آینده نزدیک شرکت های دانش بنیان از شتاب گر های ذرات در حوزه های مهمی همانند مواد پلیمری، درمان و پزشکی، کاربرد های صنعتی، مخابرات، کاهش آلاینده ها، الکترونیک، کنترل، خلاء و ... استفاده مفیدی داشته باشند.

آقای اسلامی تاکید نمود:خوشبختانه در کنفرانس هفته گذشته دانشمندان و اساتیدی برجسته در قالب گروه علمی جهت توسعه شتاب گر های ذرات حضور داشتند؛ امیدوارم با همراهی و همفکری این عزیزان، گامی موثر در توسعه تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابگر ها در علوم، صنعت و پزشکی برداریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه نمود در جلسات تخصصی و عمومی از همکارانم در سازمان انرژی اتمی خواسته ام که تأثیر صنعت هسته ای بر زندگی مردم را در اولویت پژوهش و فن آوری قرار دهند، در صورت اجرای این هدف است که می توانیم با وسیع ترین معنای جمله خدمت به خلق را جامه عمل بپوشانیم و گامی موثر در جهت رضایت ملت بزرگ ایران برداریم.

وی اضافه نمود: همیشه بر این موضوع تأکید دارم و امیدوارم که با غیرت دانشمندان ایرانی و کوشش هرچه بیشتر، پژوهش های دانشمندان صنعت هسته ای در مدار رونق فراوری و صادرات کشور نقشی مهم ایفا کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2134

به "سازمان انرژی اتمی: پژوهش دانشمندان در جهت فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان انرژی اتمی: پژوهش دانشمندان در جهت فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید