جهانگیری: روز های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم ، زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشتند!

به گزارش تور ایران، معاون اول رئیس جمهور گفت: من روز ها و هفته های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم. زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای یاری به دولت سعی کردند با زبان و اقداماتشان چوب لای چرخ بگذارند.

جهانگیری: روز های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم ، زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشتند!

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (یکشنبه) پس از بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در شرایطی که دولت در معرض بمباران اخبار منفی از خارج از کشور به منظور زیر سوال بردن آینده و دستاورد های نظام است و در داخل نیز گاهی به دلیل بدسلیقه گی پمپاژ اخبار منفی انجام می گردد، دستاورد های این نمایشگاه نشان می دهد که ایران به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می نماید.

معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه در شرایط کرونا و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی امکان دعوت از مردم برای بازدید از چنین نمایشگاه هایی وجود ندارد، گفت: مجموعه فرزندان ایران هم در بخش نفت، گاز و هم در بخش پالایش و پتروشیمی کار های عظیمی کردند و کار های عظیمی در دست اجرا دارند که ارزنده و قابل ستایش است.

وی اضافه کرد: برای هر ایرانی شاید این سوال مطرح بود که ایران به عنوان یکی از کشور هایی که دارای عظیمترین ذخایر نفت و گاز است آیا می تواند خود از این استعداد ها و ظرفیت ها استفاده کند؟ این نمایشگاه نشان می دهد که ما در حوزه دانش، داخلی سازی و توانمند سازی مجموعه ها برای فراوری محصولاتی که قابلیت عرضه به داخل و خارج از کشور را داشته باشد، گام های بلندی برداشته ایم.

جهانگیری با اشاره به تصمیم وزارت نفت برای استفاده از توان دانشگاه های کشور به منظور حضور در این عرصه مهم، گفت: وقتی در جلسه ای که بنده نیز حضور داشتم چنین تصمیمی اتخاذ شد فکر می کردیم که این کار اقدامی پر ریسک است و حتی ممکن است دانشگاه های کشور برای فراوری محصولات احتیاجمند سال ها زمان باشند، اما امروز و در بازدید از بخش ها و سالن هایی که مرتبط با شرکت های دانش بنیان بود دیدیم که چگونه اعضای هیات علمی و دانشجویان مرتبط با این حوزه برای توسعه و خودکفایی به طور همه جانبه درگیر کار شده اند و علاوه بر فراوری دانش و مهندسی محصولات در حوزه بازیافت نیز در سریع ترین زمان پروژه های واگذار شده را انجام دادند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: انحصار فراوری بعضی از محصولات که در این نمایشگاه به نمایش درآمد در اختیار معدود کشور ها و شرکت های خارجی است، اما شرکت های ایرانی پیروز شدند در زمینه ساخت تجهیزات نظیر ساخت توربین ها و کمپرسور ها توانمندی بالایی را ارائه نمایند که جزو افتخارات است. فراوریاتی که مطابق با استاندارد های معتبر بین المللی است.

وی با اشاره به ساخت کمپرسور های خاص برای ایجاد خط راهبردی انتقال نفت به بندر جاسک، گفت: این خط انتقال از اصلی ترین، راهبردی ترین و اساسی ترین طرح های کشور است. طرحی که پس از تصمیم گیری برای صادرات نفت از بندر دیگری به جز خارک در خارج از خلیج فارس اجرا شد. حتی فولاد مورد احتیاج برای لوله های این طرح که بتواند گاز ترش را جابجا کند از سوی شرکت های داخلی و مطابق استاندارد های بین المللی که وزارت نفت بسیار بر آن پافشاری می کرد، فراوری شد. این در حالی است که در گذشته حتی ورق های معمولی مورد احتیاج برای فراوری لوله های مرتبط با صنعت نفت و گاز از خارج وارد می شد.

جهانگیری گفت: هیچکس تصور نمی کرد کشور می تواند در سخت ترین و شدیدترین شرایط تحریم های آمریکا در این سه سال اخیر بتواند پروژه های این چنینی را اجرا کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح پروژه و طرح عظیم پالایشگاه بید بلند از سوی رییس جمهور، گفت: این پالایشگاه نمادی از طرح هایی است که در زمان تحریم آمریکا راه اندازی شد و به نتیجه رسید. وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به معنای واقعی کارآمدی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند و شعار ما می توانیم را نه در حد حرف بلکه به طور واقعی اجرا کردند. البته کسانی هستند که مدعی شعار ما می توانیم هستند، اما کوچکترین کاری از این جنس در پرونده های کاری آنان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: کارآمدی یعنی فراوری محصولی که در انحصار خارجی ها بود و بدون کوچکترین اتهام نسبت به زد و بند و فساد به مرحله فراوری رسیده است. در حالی که بعضی در پرونده کار ها و تشکیلاتشان ده ها مورد فساد دیده می گردد.

جهانگیری گفت: کار هایی عظیم و در سطح بین المللی رخ داده که به معنای واقعی تحریم ها را بی اثر نموده است. ما نگذاشتیم عظیمترین پروژه های کشور در دوران تحریم نه تنها تعطیل گردد بلکه به سرعت جلو رفته و اجرایی گردد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: فرزندان ملت ایران در وزارت نفت کار مهم دیگری نیز در حوزه تحریم انجام داده اند که آن صادرات نفت بود. صادرات برای پاسخگویی به احتیاج های کشور، متاسفانه در سه سال دوران تحریم کنونی بیش از 100 میلیارد دلار از درآمد های ارزی کشور به خاطر تحریم ها کاهش یافت، اما همکاران وزارت نفت با روش های جدید و شجاعانه نگذاشتند جریان فروش نفت قطع گردد.

وی ادامه داد: من روز ها و هفته های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم. زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای یاری به دولت سعی کردند با زبان و اقداماتشان چوب لای چرخ بگذارند.

جهانگیری گفت: روز های بهاری خوبی در پیش رو خواهیم داشت حتی در همین ماه های اخیر و دوره ریاست جمهوری ترامپ رکورد هایی در صادرات نفت و میعانات نفتی به دست آمد که قابل توجه است. در دورانی که کسی که آرزو می کرد فروش نفت ایران به صفر برسد، ما در دیماه سال جاری به عظیمترین رکورد در صادرات نفت رسیدیم.

وی اضافه کرد: امیدوار هستم با اقدامات و هماهنگی هایی که در داخل کشور پیش می آید مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند و امیدواریم کسانی که بیخود برای خود تصوراتی دارند، روز های خوش مردم را تلخ ننمایند و بگذارند مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1596

به "جهانگیری: روز های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم ، زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: روز های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم ، زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید