احمدی: با پتانسیل علوم شناختی می توان تفکر جامعه را راهنمایی کرد
به گزارش تور ایران، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: با استفاده از پتانسیل میان علوم شناختی و رسانه ها می توان تفکر جامعه را راهنمایی کرد، علوم شناختی می تواند به رسانه ها در دستیابی به اهداف شان یاری کند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به نقش علوم شناختی و رسانه گفت: علوم شناختی به عنوان یکی از دانش های نو محسوب می گردد، این رشته از مجموعه های علم اعصاب، روان شناسی، زبان شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن شکل گرفته است و کاربرد زیادی در رشته های فرعی مانند پزشکی، آموزش و پرورش، جامعه شناسی، سیاست، علوم اطلاعات، ارتباطات و رسانه های گروهی و مهندسی پزشکی پیدا نموده است.
وی اضافه کرد: صاحبان رسانه با شناخت ذهن مخاطب می توانند برنامه ها و اهداف شان را در چارچوب آنچه در ذهن مخاطب رسانه شان می گذرد تعریف نمایند به طوری که رسانه ها وسیله ای برای ایجاد شناخت افراد و جامعه هستند.
احمدی توضیح داد: در کشور ایران مردم به خاطر اینکه به هر رسانه ای دلبستگی و اعتماد ندارند و از منابع مختلف اخبار مورد احتیاج خود را تأمین می نمایند تغییر تفکر و راهنمایی جامعه کوشش و برنامه ریزی می خواهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 درصد، رسانه ها در شناخت مردم از زندگی اجتماعی، فرهنگی، مالی و فلسفی تأثیر گذار هستند که در این رابطه باید از انتشار اخبار نگران نماینده پرهیز گردد و در مقابل اخبار خوب را عمیق ترو جذاب تر تدوین و پراکنده گردد.
منبع: خبرگزاری دانشجو