احمدی: با پتانسیل علوم شناختی می توان تفکر جامعه را راهنمایی کرد

به گزارش تور ایران، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: با استفاده از پتانسیل میان علوم شناختی و رسانه ها می توان تفکر جامعه را راهنمایی کرد، علوم شناختی می تواند به رسانه ها در دستیابی به اهداف شان یاری کند.

احمدی: با پتانسیل علوم شناختی می توان تفکر جامعه را راهنمایی کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به نقش علوم شناختی و رسانه گفت: علوم شناختی به عنوان یکی از دانش های نو محسوب می گردد، این رشته از مجموعه های علم اعصاب، روان شناسی، زبان شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن شکل گرفته است و کاربرد زیادی در رشته های فرعی مانند پزشکی، آموزش و پرورش، جامعه شناسی، سیاست، علوم اطلاعات، ارتباطات و رسانه های گروهی و مهندسی پزشکی پیدا نموده است.

وی اضافه کرد: صاحبان رسانه با شناخت ذهن مخاطب می توانند برنامه ها و اهداف شان را در چارچوب آنچه در ذهن مخاطب رسانه شان می گذرد تعریف نمایند به طوری که رسانه ها وسیله ای برای ایجاد شناخت افراد و جامعه هستند.

احمدی توضیح داد: در کشور ایران مردم به خاطر اینکه به هر رسانه ای دلبستگی و اعتماد ندارند و از منابع مختلف اخبار مورد احتیاج خود را تأمین می نمایند تغییر تفکر و راهنمایی جامعه کوشش و برنامه ریزی می خواهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 درصد، رسانه ها در شناخت مردم از زندگی اجتماعی، فرهنگی، مالی و فلسفی تأثیر گذار هستند که در این رابطه باید از انتشار اخبار نگران نماینده پرهیز گردد و در مقابل اخبار خوب را عمیق ترو جذاب تر تدوین و پراکنده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 701

به "احمدی: با پتانسیل علوم شناختی می توان تفکر جامعه را راهنمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: با پتانسیل علوم شناختی می توان تفکر جامعه را راهنمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید