از ابتدای سال تا به امروز واردات آیفون ممنوع است ، فروش گوشی های قاچاقی در بازار

به گزارش تور ایران، عضو انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش که چرا گوشی های بالای 300 یورو در سایت های فروش آنلاین دیگر موجود نیست؟ به خبرنگاران گفت: علت عدم فروش گوشی در برخی سایت ها به دلیل کمبود برخی مدل ها در بازار است. گوشی های آیفون از ابتدای سال تا به امروز ثبت سفارش نمی شود و واردات آنها از ابتدای سال تا به امروز ممنوع است. تمام این گوشی ها به شکل مسافری یعنی قاچاق وارد کشور شدند و واردکننده@های رسمی نقشی در واردات (مسافری) این گوشی ها نداشته اند.

از ابتدای سال تا به امروز واردات آیفون ممنوع است ، فروش گوشی های قاچاقی در بازار

رضا قربانی واردات سه برابری گوشی تلفن همراه در سه ماهه نخست امسال را رد کرد و اضافه کرد: از سال گذشته تا خاتمهی خرداد ماه امسال واردات گوشی های بالای 300 یورو به طور قاچاق وارد کشور شده است. یعنی از رویه مسافری سوءاستفاده شده و گوشی ها به طور قاچاق وارد کشور و فروخته شده است. طبق آمارها سال گذشته تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال سه میلیون و 100 هزار دستگاه موبایل نیاز کشور بوده که این تعداد به طور قاچاق تامین شده اما 864 هزار دستگاه دیگر نیز توسط واردات رسمی ثبت سفارش شده است. بنابراین آمار رسمی واردات موبایل طبق اعلام گمرک 864 هزار دستگاه است.

او اضافه کرد: همچنین واردات گوشی تلفن همراه از ابتدای سال تا به امروز دو میلیون و 400 هزار دستگاه بوده که در مقایسه با آمار رسمی سال گذشته (864 هزار دستگاه) در این مدت مورد اشاره عملا واردات سه برابر شده است. این گفته ها در حالی است که سال گذشته براساس آمار سامانه همتا سه میلیون و 863 هزار دستگاه وارد کشور شده است. در حالی که برخی مقامات آمار واردات موبایل در سال گذشته را 864 هزار دستگاه اعلام می کنند.

قربانی شرح داد: سال گذشته تعداد گوشی های رجیستر شده حدود سه میلیون و 900 هزار دستگاه بوده و امسال این آمار به دو میلیون و 400 هزار دستگاه رسیده، بنابراین چطور واردات سه برابر شده است؟ واردات موبایل از طریق داده های گمرک سه برابر شده است، افراد آمارهای قاچاق را مورد محاسبه قرار نداده اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما واردکنندگان رسمی روزی دو هزار گوشی تلفن همراه می فروشیم. چه کسی گران فروشی کرده است؟ به مردم اعلام می کنیم که هر کسی از ما گوشی گران خریده است فاکتور را برداشته و به تعزیرات مراجعه کند.

قربانی شرح داد: شرکت ها برای فروش موبایل هایشان زیر ذربین هستند. برای فروش کالاهایشان فاکتور رسمی دارند. مشخص است که این گوشی های موبایل در مغازه عمده فروشان احتکار شده است. واردات سه برابری موبایل قیاس مع الفارق است. سال گذشته تا تیر ماه واردات موبایل به شکل قاچاق و مسافری بوده است. یعنی کاسبان از روش مسافری سوءاستفاده کرده اند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1251

به "از ابتدای سال تا به امروز واردات آیفون ممنوع است ، فروش گوشی های قاچاقی در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ابتدای سال تا به امروز واردات آیفون ممنوع است ، فروش گوشی های قاچاقی در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید