افزایش همکاری آلمان و ترکیه برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش تور ایران، کشورهای آلمان و ترکیه همکاری های خود برای مقابله با هجوم پناهندگان به اروپا را تنگاتنگ و گسترده تر می نمایند.

افزایش همکاری آلمان و ترکیه برای مقابله با هجوم پناهندگان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، همکاری تنگاتنگ در مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی بین آلمان و ترکیه سال هاست که برنامه ریزی شده بود، اما هنوز به مرحله اجرا در نیامده بود. آلمان حالا می خواهد از ترکیه در مرزهای اتحادیه اروپا حمایت کند. هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان که روزهای آینده به ترکیه سفر می نماید به این مسئله خواهد پرداخت.

به گفته یک سخنگوی وزارت کشور آلمان برای امسال میلادی دوازده اقدام جدید در زمینه نظارت بر مرزهای دریایی، امنیت هواپیمایی و امنیت اسناد و مدارک در دستور کار قرار گرفته است. در طول امسال بعد از موافقت دولت ترکیه اجرای بعضی اقدامات در این راستا شروع شده است. البته اینکه این اقدامات دقیقا چیست مسئله ای است که وزارت کشور آلمان پاسخ دقیقی به آن نداد. سفارت ترکیه در آلمان پاسخی به این سوال نداده است.

ترکیه به دلیل شرایط جغرافیایی که دارد به عنوان یک کشور مهم و کلیدی برای مهاجرت های غیر قانونی به اروپا محسوب می گردد. در سال های 2015 و 2016 حدود یک میلیون پناهنده به وسیله راستا بالکان به آلمان آمدند.

بعد از اجرای کنترل های مرزی در اروپا و انعقاد توافق پناهندگان بین اروپا و ترکیه میزان هجوم پناهندگان به این اتحادیه کاهش چشمگیری داشت، اما اخیرا بعضی مقامات از افزایش قابل توجه هجوم پناهندگان از ترکیه به یونان خبر داده اند. در حال حاضر بیش از 2 میلیون پناهنده در ترکیه زندگی می نمایند.

زیهوفر قرار است روزهای آینده به یونان و ترکیه سفر کند تا درباره تداوم همکاری ها در حل بحران پناهندگان و نظارت های مرزی صحبت کند. وی در سفر به ترکیه همچنین به مسئله ادامه یاری های اقتصادی به ترکیه نیز خواهد پرداخت.

صدر اعظم آلمان در اوایل سال 2016 در دیداری با نخست وزیر ترکیه درباره همکاری های مشترک پلیسی علیه عبورهای مرزی غیر قانونی صحبت کرد، اما بعد از آن این تصمیم گیری ها اجرایی نشد. این مسئله مربوط به تیرگی روابط بین آلمان و ترکیه بعد از کودتای نظلمی نافرجام در ترکیه در سال 2016 می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 468

به "افزایش همکاری آلمان و ترکیه برای مقابله با هجوم پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری آلمان و ترکیه برای مقابله با هجوم پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید