افشاگری بزرگ مدیرعامل پرسپولیس؛ اسناد را دستکاری کردند

به گزارش تور ایران، تهران (پانا) - مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس می گوید در زمان او این باشگاه سودده بوده اما با این حال شنیده بعضی باشگاه ها برای کسب مجوز حرفه ای اسنادشان را دستکاری کردند.

افشاگری بزرگ مدیرعامل پرسپولیس؛ اسناد را دستکاری کردند

به گزارش ایسنا، علی اکبر طاهری درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و این که این باشگاه ها باید چه الزاماتی را رعایت کند که مشکل شان برای همواره رفع گردد گفت: از سال 2009 به اینور بحث حرفه ای سازی مطرح شده و AFC برای تیم های آسیایی برنامه ریزی نموده که آن ها هم این الزامات را پیاده نمایند.

او ادامه داد: در هر دوره ای AFC مواردی را پر اهمیت و مواردی را کم اهمیت معرفی می نماید که البته هر ساله طبقه بندی ها فرق دارد. این الزامات برای این است که باشگاه عایدیهایش از کارهای فوتبالی باشد یعنی از مسائل تبلیغات، ترانسفر بازیکن و مسائل این چنینی عایدی کسب کند در نهایت هم حساب باشگاه باید تراز باشد یعنی اگر 10 واحد عایدی دارید به مقدار همان 10 واحد هزینه داشته باشید. البته در این میان موارد اقتصادی باید به طور شفاف ثبت و به تایید حسابرس ها برسد. در واقع هم موضوع مباحث شکلی دارد و هم بحث محتوایی وجود دارد. در زمینه شکلی شما باید هم تیم های پایه و هم آموزشگاه معین داشته باشید و در زمینه محتوایی هم مباحث اقتصادی و حقوقی باشگاه باید معین باشد. یعنی در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید باشگاه باید آموزشگاه داشته باشد که بازیکن پرورش دهد تا هم از فروش آن ها سود کسب کند و هم از آن ها در تیم اصلی استفاده کند.

پیگیر حال مشکل مالکیت مشترک بودم، سلطانی فر گفت دخالت نکن، خودم پیگیرم

مدیرعامل پیشین پرسپولیس اضافه نمود: ساختار باشگاه ها در همه جای جهان براساس قانون تجارت اداره می گردد یعنی هر باشگاهی براساس قانون تجارت کشور خودش اداره می گردد. باشگاه باید مجمع، هیات مدیره و مدیرعامل داشته باشد. در سال 2016، AFC الزامات بیش تری را اجرایی کرد آن موقع خودشان می آمدند و مدارک را آنالیز می کردند و مجوز حرفه ای صادر می کردند. ما هم آن موقع که مدیریت باشگاه پرسپولیس برعهده داشتیم مدارک مورد احتیاج را آماده کردیم. در آن موقع بعد از 10 تا 15 سال که به صورت علل الراس اقتصادیات باشگاه در اداره اقتصادیات آنالیز شد یک حساب و کتاب معینی پیدا کرد و در نهایت حساب های باشگاه مورد تایید حسابرس ها نهاده شد و اقتصادیات آن سال را معین کردند و پرداخت کردیم.

او گفت: بعد از این موضوع یکی از مسائلی که ما در زمینه مجوز حرفه ای داشتیم بحث مالکیت مشترک بود. یکی از الزامات AFC این است که باشگاه ها مجامع مشترک نداشته باشند و حتی یک عضو به صورت مشترک در دو باشگاه نباشد این الزامات باید رعایت گردد. آن موقع من خدمت آقای طیبی، مدیرکل امور مجامع وزارت اقتصاد که ما هم زیرمجموعه آن ها بودیم رفتیم و گزارشی درباره حساب های باشگاه ارائه کردیم. آقای طبیعی بسیار خشنود شد که پس از سال ها حساب های باشگاه شفاف است و ما را مورد تحسین قرار گرفته است. در ادامه طبیی از من خواست از مسائل بگویم من گفتم در بحث حرفه گری مشکل مالکیت مشترک با استقلال داریم و باید مجامع دو باشگاه جدا گردد. برای همین آقای طبیی گفتند ما مجامع را جدا می کنیم و پیشنهاد خودمان را به دولت می دهیم تا پس از تصویب در هیات دولت کار پیش برود. ما این موضوع را به وزیر وقت آقای سلطانی فر منعکس کردیم و با وجود این که فکر می کردم خیلی از این کار استقبال می گردد آقای سلطانی فر گفتند شما دخالت نکنید خودم مشکل را حل می کنم. من گفتم اگر این مشکل حل نگردد فردا این باشگاه ها به مشکل می خورند اما گفتند که من خودم پیگیر موضوع هستم و هیچ کاری انجام نشد؛ به همین دلیل بود که سال گذشته در رسانه ها هم مطرح شد که یک تعهد یک ساله دادند که این کار را انجام دهند و باز هم می بینیم در یک سال کاری انجام نشد. این یک سوال اساسی است که چرا در یک سال اخیر کاری انجام نشده است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در ادامه با بیان این که صورت های اقتصادی باشگاه ها باید به تایید حسابرس مستقل برسد، گفت: در زمان ما حساب های اقتصادی نه تنها به تایید حسابرس رسید بلکه در یک مرجع رسمی ترجمه کردیم و برای کنفدراسیون آسیا ارسال کردیم. اما من سال جاری شنیدم به زبان فارسی حساب ها را بارگذاری کردند. همان طور که گفتم مباحث مجوز حرفه ای دو بخش شکلی و محتوایی دارند. در بخش شکلی شما باید کارها را دقیق و مرتب و سرموقع انجام دهید و در بحث محتوایی باید تراز اقتصادی باشگاه مثبت باشد. شاید شما حساب های اقتصادی را معین نموده باشید اما حسابرس نوشته باشد که حساب ها مثبت نیست.

پرسپولیس سوده بود

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان مدیریتی او باشگاه پرسپولیس یک بنگاه سودده بوده که تراز اقتصادیش مثبت بوده است یا این که برای اخذ مجوز حرفه ای چنین اطلاعاتی به AFC داده شده است؟ گفت: صورت های اقتصادی دو وجه دارد یک بخش مربوط به صحت ارقام ورودی و خروجی است یعنی اگر می گوییم عایدیمان 10 واحد یا 20 واحد است و مخارج 8 واحد است باید اعداد دقیق و صحیح باشد. قراردادهای که منعقد می کنیم باید واقعی باشد نه این که اعداد زیر آن چیزی باشد که در حقیقت وجود ندارد. اما درباره این که ما سودده بودیم یا نه ما در همان سالی که مدیریت باشگاه را در اختیار داشتیم حسابرسی کردیم و براساس سودی که به دست آورده بودیم اقتصادیات دادیم. سازمان حسابرسی در آن موقع روی حساب های باشگاه صحه گذاشت و در آن سال حدود 36 میلیون تومان اقتصادیات پرداخت کردیم. در برگه مفاصه حساب اقتصادیاتی ظاهرسازی نکردیم بلکه اقتصادیات سودی که هم داشتیم را پرداخت کردیم. پس ظاهرسازی نکردیم.

بعضی باشگاه ها برای کسب مجوز حرفه ای اسنادشان را دستکاری می کردند

طاهری در پاسخ به این که در سال هایی که در پرسپولیس کار نموده شاهد سندسازی باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: من باید یا خودم دیده باشم که یقینی است که بر اساس دیده خودم است اما گاهی یقین من بر اساس شواهد و علمی است که به کار پیدا می کنم. آن سالی که خودم بودم بعضی باشگاه ها مسائلی از لحاظ مستندات داشتند و مستندات شان به روز نبود و به من گفتند گویا مستندات شان را دستکاری کردند تا مجوز حرفه ای بگیرند. ما هم گفتیم نکنید، مشکل ایجاد می گردد. با این حال ما در پرسپولیس هیچ دستکاری ای در اعداد انجام ندادیم و اعداد واقعی را ثبت و ارسال کردیم. بله باشگاه هایی بودند که چنین کارهایی کردند و در اظهارات شان هم معین بود. وقتی شما صورت حساب سال گذشته را می آورید و فقط تاریخش را تغییر می دهید، خود اعداد همان اعداد است، هر کسی ببیند متوجه می گردد. کسانی که دارای علم حسابرسی است، بسیار حرفه ای هستند و به راحتی متوجه می شوند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای حل کامل مشکل استقلال و پرسپولیس دارد؟ گفت: اولا به صورت شکلی خیلی راحت می توانیم مجامع این دو باشگاه را از یکدیگر جدا کنیم. در کنار آن همه باشگاه ها که حتی خصوصی هستند هم باید اعضای هیات مدیره خود را به تایید وزارت ورزش برسانند. چون جایی هست که مرجع تشخیص فعالیت ها با بحث های بازرگانی و تجاری است. اگر ببینند طرف می تواند این شرایط را داشته باشد به هیات مدیره برود نه این که بر اساس لابی افراد انتخاب شوند. اگر این گونه گردد، افرادی که قوانین تجارت را می دانند به این باشگاها می فرایند و مسائل کم تر می گردد.

چرا دنبال مجوزهای خاص هستید

وی درباره این که سید مجید صدری به کاظم اولیایی، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای گفته بود که چرا این بار به خاطر مردم مجوز حرفه ای سرخ آبی ها تایید نشد، هم گفت: چرا سه ماه زودتر کار را دنبال نکردند؟ به جای این که در پی مجوزهای خاص باشند، آیا بهتر نبود سه ماه زودتر موضوع را پیگیری می کردند که مشکل حل گردد؟ اصحاب رسانه هم باید بخواهند که چرا دقیقه نود کار را دنبال می نمایند؟

طاهری در بخش پایانی صحبت هایش درباره این که چه کسانی مقصر حذف پرسپولیس و استقلال و پرسپولیس از آسیا هستند؟ گفت: اگر درست مطالبه گردد مقصر پیدا می گردد. مقصر آن کسی که از ایرادات چشم پوشی ننموده نیست، مقصر فردی است که به موقع اقدام ننموده است. هم وزارت ورزش و هم مدیران باشگاه و هم فدراسیون فوتبال دیر اقدام کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2115

به "افشاگری بزرگ مدیرعامل پرسپولیس؛ اسناد را دستکاری کردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "افشاگری بزرگ مدیرعامل پرسپولیس؛ اسناد را دستکاری کردند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری بزرگ مدیرعامل پرسپولیس؛ اسناد را دستکاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید