امکان واگذاری بناهای تاریخی قم به بخش خصوصی وجود دارد

به گزارش تور ایران، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، امکان واگذاری بناهای تاریخی قم به بخش خصوصی وجود دارد.

امکان واگذاری بناهای تاریخی قم به بخش خصوصی وجود دارد

علیرضا ارجمندی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی قم در جلسه ای اظهار کرد: اگر بناهای تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کنیم علاوه بر حفظ و بازسازی آثار، کاربری متناسب با احتیاج امروز برای آن اثر تاریخی تعریف می گردد.

وی با بیان اینکه برای واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی باید سند مالکیت به نام دولت داشته باشیم، توضیح داد: اکنون در حال دریافت سند برای بعضی بناهای تاریخی استان هستیم تا شرایط واگذاری را ایجاد کنیم.

وی افزود: بازسازی آثار تاریخی بار سنگینی بر دوش دولت قرار می دهد که هر چند سال یکبار این بازسازی احتیاج است و تکرار می گردد.

بیش از 360 اثر تاریخی، وجود آثار تاریخی متعدد از جمله کاروانسرای دیرگچین به عنوان مادر کاروانسراهای ایران، تیمچه عظیم بازار قم به عنوان عظیمترین سقف ضربتی ایران، مجموعه راسته بازار کهنه و نو مربوط به دوره صفوی و قاجار، سومین مناره بلند دنیا اسلام، خانه های تاریخی 120 ساله، 5 موزه و خانه ملاصدرا از جمله آثار تاریخی و میراث فرهنگی است که با وجود ورود سالانه 20 میلیون زائر و مسافر از سراسر کشور و هزاران توریست خارجی به قم کمتر شناخته شده می باشد.

آسفالت راه منطقه نمونه توریستی دشت بهشت قم به انتها رسید

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی قم همچنین گفت: آسفالت راه منطقه نمونه توریستی دشت بهشت قم از محل اعتبارات ملی به انتها رسید.

ارجمندی اظهار کرد: آسفالت راه دسترسی منطقه نمونه توریستی دشت بهشت حدود 8 کیلومتر است که با مبلغ حدود 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.

وی گفت: جمکران، خلجستان، دیرگچین، دستجرد، طرلاب، کریمه، دره قاهان، پلنگ دره، روستای کرمجگان، کهک، حوض سلطان و طایقان 12 منطقه نمونه توریستی استان قم هستند که به تصویب هیات وزیران رسید.

وی ادامه داد: از 12 منطقه نمونه توریستی استان، منطقه نمونه دهکده صبا دستجرد افتتاح شده و منطقه نمونه توریستی دشت بهشت نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

ارجمندی اضافه نمود: بسیاری از مسائل منطقه نمونه توریستی استان در دست پیگیری است که درصدد هستیم موانع و مسائل حقوقی و قانونی آنها بزودی رفع شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1821

به "امکان واگذاری بناهای تاریخی قم به بخش خصوصی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان واگذاری بناهای تاریخی قم به بخش خصوصی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید