امیر خواجه فرد: پهپاد های ایران مشتریان زیادی دارد

به گزارش تور ایران، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: در صنعت هوایی به هیچ عنوان فکر نمی کردیم برای پهپاد های ایرانی به این اندازه مشتری وجود داشته باشد، بعلاوه ما توانستیم ترمز های هوایی را فراوری کنیم که امروز کشور های بسیار صاحب نام از ما درخواست همکاری برای فراوری مشترک دارند.

امیر خواجه فرد: پهپاد های ایران مشتریان زیادی دارد

به گزارش فارس، امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حاشیه بازدید از نمایشگاه تقاضای ساخت و فراوری ایرانی (تستا) و غرفه وزارت دفاع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با تقدیر از برگزار نمایندگان این نمایشگاه، گفت: برپایی نمایشگاه دستاورد های ملی کار بسیار ارزنده و مهمی است.

وی ادامه داد: نفس انجام این کار، بسیار خوب و ارزشمند است و به نوعی همه را وارد چالشی در جهت تامین احتیاج های صنعتی کشور که مسئله بسیار مهمی است می نماید.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع توضیح داد: برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسب تری از این نمایشگاه ها بگیریم باید نوع تعامل مان با فراوری نمایندگان و شرکت های دانش بنیان را پایدار کنیم؛ به این صورت که همیشه غرفه یا محلی برای جذب شرکت های دانش بنیان و فراوری نمایندگانی که می توانند احتیاج های ما را تامین نمایند وجود داشته باشد.

وی با بیان ظرفیت بزرگ وزارت دفاع در تأمین اقلام مورد احتیاج کشور گفت: باید با شرکت های دانش بنیان و صنعتی همراهی کرد و دست آن ها را گرفت؛ هنگامی که عزم، پشتکار و اراده آن ها تجلی یافت؛ می بایست سازوکار های را فراهم کرد که بتوانند از زیرساخت های مختلف وزارت دفاع استفاده نمایند.

وی توضیح داد: ما در مجموعه صنعت هوایی وزارت دفاع زیرساخت های لازم را داریم و البته با مشارکت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان می توانیم راندمان بهره وری زیرساخت ها را نیز ارتقاء دهیم

امیر خواجه فرد در مورد اقدامات وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی در مورد بومی سازی ناوگان هوایی و قطعات مورد احتیاج در این حوزه گفت: مسئله بومی سازی برای ما بسیار مهم است؛ قطعات را می گردد خریداری وازمنبعی غیر بومی تأمین کرد؛ اما در مرحله ای که می خواهیم وارد ساختن ناوگان هوایی شویم، بومی سازی یک کار غیر قابل اجتناب است.

وی با بیان اینکه بومی سازی می تواند باعث رشد پایدار گردد که البته بازار جهانی نیز خواهد داشت اضافه کرد: در صنعت هوایی به هیچ عنوان فکر نمی کردیم که برای پهپاد های ایرانی به این اندازه مشتری وجود داشته باشد، بعلاوه ما توانستیم ترمز های هوایی را فراوری کنیم که امروز کشور های بسیار صاحب نام از ما درخواست همکاری برای فراوری مشترک دارند و این ها نشان دهنده کشش جهانی نسبت به فراوریات داخلی صنایع هوایی وزارت دفاع است که با توسعه و توسعه این عرصه ها مشتری های بیشتری نیز در سطح جهانی خواهیم داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2076

به "امیر خواجه فرد: پهپاد های ایران مشتریان زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر خواجه فرد: پهپاد های ایران مشتریان زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید