انتشار فراخوان رویداد اجرایی کات آپ

به گزارش تور ایران، فراخوان برگزاری دومین محفل اجرایی خونه کار دگره با عنوان اصلی کات آپ منتشر شد.

انتشار فراخوان رویداد اجرایی کات آپ

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از مشاور رسانه ای این رویداد هنری، دومین محفل خونه کارِ دگره با زیر عنوان جانی آنِ اجرا خرداد و تیر سال 1401 برگزار خواهد شد. کات آپ (cut-up) با موضوع مقوله اجرا و تاکید بر عنصر تصادف در ساخت اثر هنری، از هنرمندان تمامی رشته ها (تئاتر، تجسمی، سینما، موسیقی و ...) دعوت می نماید که همراه این رویدا به آنالیز پیوند زمینه فعالیت خود با مقوله اجرا بپردازند.

در تشریح عنوان و هدف از برگزاری کات آپ آمده است:

کات آپ (cut-up) چیزی نیست جز چیدن تصادفی تکه پاره هایی برای فراوری معنا یا معانی تازه که گاهی تکان دهنده و روشن گرند. کنارهم گذاشتن قطعاتی با هدف شکل دادن به کنش خلاقه و ایجاد مانع در برابر گزاره ها و فرم های هنری رایج (Norm) کنترل کننده موجود. عملی که به سهم خود کوشش می نماید در برابر زبان ها، شکل ها و گفتمان های هنری مسلط هر دوره بایستد و به وسیله ایجاد اتصال با فرآیند تصادف، معانی ای بیافریند که از دسترس فکر های کنترل شده (در تسلط زبان ها، گفتمان ها و شکل ها) خارج می ماند.

کات آپ در دوره دوم بیش از گذشته به مشارکت و هم نشینی زمینه های هنری گوناگون می اندیشد که از این منظر، شاید در حال نزدیک شدن به ایجاد یک دالانِ مصاحبه میان هنر اجرا و رویکرد های بینارشته ای باشد.

مشارکت در این دوره به سه روش صورت می پذیرد:

1. دعوت خونه کارِ دگره از هنرمندان.

2. خروجی آثار هنرجویان کارگاه های موسسه با تایید استادان.

3. طرح ها و ایده های دریافتی.

علاقه مندان برای حضور در این محفل، از روز اعلام فراخوان (22 اسفند 1400) تا روز 10 فروردین 1401 می توانند با تلفن 02188004474 موسسه خونه کارِ دگره تماس بگیرند. بعلاوه ارتباط به وسیله صفحه مجازی مجموعه به نشانی @khoonehkar-degareh امکان پذیر است.

خونه کارِ دگره تا 20 فروردین طرح ها و ایده های اجرایی با تمرکز بر رویکردِ مد نظر را دریافت می نماید.

نخستین رویداد کات آپ آذرماه 1400 با مشارکت 13 گروه و هنرمند تئاتر برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2239

به "انتشار فراخوان رویداد اجرایی کات آپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فراخوان رویداد اجرایی کات آپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید