بازداشت 11 نفر در تجمع ضد نژادپرستی در نیویورک

به گزارش تور ایران، تجمع حامیان جنبش جان سیاه پوستان اهمیت دارد در شهر نیویورک به خشونت کشیده شد و پلیس یازده نفر را بازداشت کرد.

بازداشت 11 نفر در تجمع ضد نژادپرستی در نیویورک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حامیان جنبش جان سیاه پوستان اهمیت دارد عصر روز آدینه به وقت محلی در یکی از میادین اصلی نیویورک تجمع کردند.

به نوشته روزنامه نیویورک پست، این تجمع که شامل حدود صد نفر از معترضان به نژادپرستی بود، در مقابل اداره پلیس شهر نیویورک شکل گرفت.

اعتراض کنندگان با به آتش کشیدن پرچم آمریکا، علیه بدرفتاری پلیس علیه رنگین پوستان شعار سر دادند. این تجمع رفته رفته به خشونت کشیده شد و نهایتاً یازده نفر از توسط نیرو های پلیس بازداشت شدند.

در این میان دو مأمور پلیس و یک عکاس خبری نیز زخمی شدند. با این حال جزئیاتی از میزان جراحات این دو پلیس گزارش نشده است.

به گفته اداره پلیس نیویورک، معترضان عکاس خبری را با مأمور پلیس اشتباه گرفته و به سمت او حمله نموده بودند. اوبه طوری جدی زخمی نشده و نیازی به انتقال به بیمارستان نداشت.

از تابستان سال جاری و در پی قتل جورج فلوید شهروند غیرمسلح سیاهپوست در یکی از شهر های آمریکا، جنبشی با عنوان جان سیاه پوستان اهمیت دارد به راه افتاد که کم و بیش تا کنون ادامه دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به آغاز این جنبش و تظاهرات گسترده در شهر های مختلف، معترضان به نژادپرستی را اوباش و شورشی خواند و از نیرو های پلیس و گارد ملی برای سرکوب آن ها استفاده کرد.

در پی سرکوب گسترده این جنبش اعتراضی توسط مأموران آمریکایی، مقامات دموکرات بعضی ایالات خواهان انحلال یا تعدیل نیرو در شماری از ادارات پلیس شدند. ترامپ در پاسخ، به صورت تمام قد از این نیرو های سرکوب دفاع و در مواردی با آن ها به طور رسمی ملاقات کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1640

به "بازداشت 11 نفر در تجمع ضد نژادپرستی در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 11 نفر در تجمع ضد نژادپرستی در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید