باور می کنید این مکان ها روستا باشند؟

به گزارش تور ایران، 4 روستای بسیار زیبای جهان

تصور شما از روستا و دهکده چیست؟ حتما یاد خانه های کاهگلی ای می افتید که تا یک باران می آید آب ار کوچه های آن سرازیر می گردد و دیگر نمی توان تا بند آمدن آن از خانه بیرون آمد! شاید کلمه روستا شما را یاد روستاهای ایران عزیزمان می اندازد اما در کشورهای دیگر به شرایط متفاوت آب و هوایی، فرهنگی و اقلیمی ای که با ایران دارند، روستاهای متفاوتی هم دارند. در این نوشتار خبرنگاران می خواهد شما را با 4 روستای قدیمی بسیار زیبا آشنا کند، همراهمان باشید:

باور می کنید این مکان ها روستا باشند؟

اگر در شهر بزرگی زندگی می کنید و آلودگی و دود و شلوغی کلافه تان نموده و دوست دارید چند روز پر آرامش را تجربه کنید، سفر به یکی از این دهکده ها و شهرهای زیبا را امتحان کنید. هر کدام از این روستاهای زیبا به خاطر ویژگی های منحصربه فردشان در جهان شناخته شده هستند.

شیراکاواگو (Shirakawa-go) در ژاپن

شیراکاواگو روستایی تاریخی در مرکز ژاپن و نزدیک به قله هاکو و متعلق به قرن نوزدهم است و حدود 2000 نفر جمعیت دارد. شیراکاواگو یکی از مکان های کشور ژاپن است که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. اما علت معروفیت این روستا چیست؟ شیراکاواگو به خاطر خانه هایش مشهور است که به سبک مینکا (خانه های سنتی ژاپنی) ساخته شده اند. مینکاها، خانه هایی با سقف های کاهگلی و بسیار محکم است که در مقابل هر بارشی استقامت کافی دارند. شیراکاواگو، روستایی کوهستانی است.

تالین (Tallinn)در استونی

تالین کنونی که در مرکز استونی قرار گرفته است، در واقع در گذشته شهر بزرگ و پر قدمتی بوده است. این دهکده زیبا، بناهای تاریخی و دیدنی زیادی دارد که از جمله آن، یک برج 64 متری است که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد. جالب است بدانید شهر تالین در سال 2011، به عنوان مرکز فرهنگی اروپا انتخاب شده است و جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی برای دیدن دارد. میدان زیبای Town Hall بیشتر از 8 قرن است که محل تجمع اهالی شهر است. این میدان که با مغازه های مختلف احاطه شده است، در فصل تابستان به مکانی برای تفریح و تفریح و گذراندن وقت در کافه ها تبدیل می گردد. این میدان هنوز هم قلب اجتماعی شهر و مکانی برای برگزاری اجراهای زنده موسیقی است و بازارهای سنتی مختلفی برای ارائه انواع محصولات و صنایع دستی در این میدان برپا می گردد.

باردیو (Bardejov) در اسلواکی

این روستا هم به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است و قدمت بناهای آن به قرن های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم می رسد. در واقع هر آنچه که از یک دهکده و شهر تاریخی انتظار دارید در باردیو وجود دارد. اگر می خواهید یک شهر قرون وسطایی به تمام معنا ببینید، باردیو برترین جا است.

آلبروبلو (Alberobello) در ایتالیا

این روستا هم یکی دیگر از روستاهای کهن اروپا است که در میراث جهانی یونسکو، ثبت شده است. آلبروبلو شهری کوچک در جنوب است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی می رسد. این شهر به خاطر سبک خاص معماری و خانه های منحصربه فردش که ترولو نام دارد، معروفیت دارد. ترولوها کلبه های سنتی آپولیایی از جنس سنگ هستند که سقف های مخروطی شکل دارند. این خانه های دیدنی و متفاوت امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده اند و به وسیله یونسکو محافظت می شوند.

منبع: architecturaldigest.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2118

به "باور می کنید این مکان ها روستا باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور می کنید این مکان ها روستا باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید