با این غذاها به سوی مکزیکو سیتی پرواز کنید

به گزارش تور ایران، مکزیکی ها مردمی خوش مشرب، گشاده رو و میهمان نواز هستند. شادی و جشن بخش عمده ای از فرهنگ مردم این کشور است.

با این غذاها به سوی مکزیکو سیتی پرواز کنید

آنها لباس های الوان می پوشند، با صدای بلند آواز می خوانند و به غذا و نوشیدنی اهمیت می دهند، چون زینت بخش جشن ها و شادمانی شان است. شکوفایی این روحیه شاد در غذاهای کشور مکزیک کاملاً معین است و لمس می شود. به جرات می توان گفت مکزیکی ها رنگی ترین غذاهای جهان را دارند.

تنوع رنگ ها و هماهنگی طعم و تندی، معینه شاخص غذای مکزیکی است. البته این تندی با تندی غذاهای هندی کاملا فرق دارد. در غذاهای مکزیکی نوعی تعادل، طراوت و تندی آمیخته با طعم تازگی وجود دارد که آنها را از غذاهای پرادویه هندی کاملا متمایز می سازد.

گشنیز و پیمنتو تقدیم به شما

غذاهای مکزیکی پر از ادویه است اما از مهم ترین ادویه هایی که مکزیکی ها در غذاهایشان استفاده می نمایند عبارتند از زیره، دارچین، بذر گشنیز، پیمنتو که به عنوان فلفل بهار در بازار ایران وجود دارد، دارچین و دانه آشیوت که در ایران یافت نمی شود. جالب است بدانید مکزیکی ها بنا به گیاه شناسی و خواص دارویی ادویه مصرف می نمایند.

هورشا تا هم صبحانه هم نوشیدنی

آنها نوشیدنی های خاصی می خورند و در بیشتر نوشیدنی ها خودشان طعم دهنده های خاصی را به آن اضافه می نمایند. نوشیدنی های گرم مانند انواع قهوه با طعم دارچین که بیشتر در صبح مصرف می شوند و همینطور نوشیدنی حریره برنج معروف به هورشاتا که به تنهایی یک صبحانه کامل است صبح ها قبل از آغاز یک روز کاری بسیار مفید است. بعلاوه مکزیکی ها به نوشیدنی های سرد علاقه زیادی دارند و در طول روز چندین بار از این نوشیدنی ها استفاده می نمایند.

بیشتر نوشیدنی های سردآنها از مخلوط آبمیوها و طعم دهنده های مختلف تهیه می شوند. نوشیدنی لمون موخیتو که در کافی شاپ های تهران به فروش می رسد اصلیت مکزیکی دارد. همین طور نوشیدنی معروف به بلادی ماری که از آب گوجه فرنگی تهیه می شود و هم اکنون یک نوشیدنی جهانی است. که البته در رستوران مکزیکی این نوشیدنی ها را با همان طعم و مزه بدون الکل درست می نمایند.

فلفل پرطرفدارترین سبزی مکزیک

قسمتی از موز که به شکل کال چیده شده، سپس پخته و مصرف می شود از سبزیجات معروف مکزیک است که به آن پلانتاین می گویند. ناپال که گونه ای برگ کاکتوس است نیز در بیشتر غذاها استفاده می شود، جیکاما که همان شلغم چینی است نیز در مکزیک هواداران خود را دارد، تاما تیلو همه نوعی گوجه فرنگی سبز مکزیکی است که در یخچال بیشتر اهالی مکزیک دیده می شود و بالاخره انواع فلفل تازه که این آخری جایگاه ویژه ای در آشپزی مکزیکی دارد همه اینها از اصلی ترین سبزیجات در مکزیک هستند.

از کجا بخریم؟

بازار بهجت آباد تنها محلی است که می توان مواد اولیه غذاهای مکزیکی، طعم دهنده ها و ادویه ها را از آنجا خریداری کرد

اگر مهمان رستوران مکزیکی هستید

اصولا طعم غذاهای مکزیکی جهانی است؛ یعنی کمتر کسی است که این غذاها را بخورد و نپسندد. مگر افرادی که به غذاهای تند علاقه ندارند. بالطبع با توجه به نزدیکی ادویه جات و مواد اولیه آشپزی ایرانی و مکزیکی بیشتر این غذاها باب طبع ایرانیان نیز است. کاسادیلا نوعی لقمه پر از پنیر کشدار است و می تواند بسیار برای ذائقه ایرانی گوارا باشد.

بعلاوه فلوتاس که نان ذرت سرخ شده با گوشت و ادویه جات است و تاکو که انواع بیشماری دارد و در هر مورد طبخ اش فرق می نماید. همگی لذیذ و خوشمزه هستند. اگر قرار است در رستوران مکزیکی بنشینید و غذا سفارش بدهید بهتر است یکی از این غذاها را انتخاب کنید.

از تهران تا مکزیکوسیتی

آب و هوای مکزیک بسیار به ایران شبیه است و چون هر دو کشور در یک عرض جغرافیایی قرار گرفته اند رستنی های یک کشور می تواند دراقلیم دیگری به خوبی بروید؛ کما اینکه بیشترگیاهان سازگار زراعی در ایران از مکزیک وارد شده اند مانند نژاد گندم معروف اینیا. بعلاوه ا نواع ادویه جات مکزیکی با ادویه جات ایرانی همخوانی داشته و سازگار هستند. اما در مواد اولیه مصرفی و به خصوص نوشیدنی ها تفاوت زیادی بین فرهنگ دو کشور دیده می شود.

ایپاسوت و کاکائو و هوای مکزیک

طعم دهنده ها جزو اصلی غذاهای مکزیکی هستند. کاکائو، وانیل، تمبر هندی، لیمو ترش و ایپاسوت که همان برگ چای مکزیکی است و در ایران یافت نمی شود، این برگ از جمله پرطرفدارترین طعم دهنده های مکزیکی است. جالب است بدانید در مکزیک گاهی از کاکائو به عنوان ادویه در پخت برخی غذاها استفاده می شود و این ماده فقط محدود به تهیه شیرینی جات نیست. وانیل هم در شیرینی سازی و دسرها و تمبر هندی و لیموترش در تهیه نوشیدنی ها کاربرد دارند. ایپاسوت هم یک گیاه مخصوص است با عطری شبیه به اکالیپتوس که در طبخ غذاهای سنتی به کار می رود.

کرم کارامل با طعم مکزیکی

کرم کارامل یکی از دسرهای مورد علاقه مردم مکزیک است که البته اصلیت آن به کشورهای اسپانیا و پرتغال باز می شود. بعلاوه نوعی از شیر برنج با دارچین و کشمش در آشپزخانه های مکزیکی طبخ می شود که به عنوان دسر هواداران زیادی دارد.

اینجا چه رسمی رایج است؟

بیشتر غذاهای مکزیکی حالت لقمه ای دارند می توان گفت که خوراک های سرپایی در مکزیک جایگاه خاصی دارند. مکزیکی ها غذاهایشان را با نوعی سالاد مصرف می نمایند که سالسا نامیده می شود و معمولا ترکیبی از مخلوط سبزیجات و میوه های مختلف خرد شده است که انواع و اقسام بیشماری دارد؛ همین طورحبوبات و میوه ها جایگاه ویژه ای در فرهنگ غذایی این کشور دارند. مردم مکزیک علاقه مندند که همگی به شکل دسته جمعی ودور هم غذا بخورند. زنان مکزیکی بسیار کدبانو هستند و عقیده دارند که باید نان ذرت تازه را شخصا و روزانه تهیه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2415

به "با این غذاها به سوی مکزیکو سیتی پرواز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این غذاها به سوی مکزیکو سیتی پرواز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید