با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!

به گزارش تور ایران، بندر اولد هاربر آنتالیا یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری مهم این شهر ساحلی است. این بندر که قدمتی چندصدساله دارد، در گذشته به عنوان یک مرکز تجاری پررونق و محل رفت و آمد کشتی ها و بازرگانان از سراسر مدیترانه شناخته می شد. امروزه، اولد هاربر با ترکیبی از معماری سنتی و منظره ها طبیعی خیره کننده، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است.

با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!

دنیاگردان می توانند در کافه ها و رستوران های این بندر نشسته و از دیدنی قایق های کوچک لذت ببرند یا در کوچه پس کوچه های تاریخی اطراف بندر قدم بزنند و تاریخ غنی این منطقه را از نزدیک لمس نمایند. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد می کنیم در این مطلب از خبرنگاران با ما همراه باشید تا با این بندر زیبا و تاریخی بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه بندر قدیمی اولد هاربر

ساخت بندر ارتباط نزدیکی با ساخت شهر آنتالیا دارد و در سال 860، به عنوان یک پایگاه دریایی برای اعراب کارکرد داشت. هنگامی که سلجوقیان شهر را تصرف کردند، این بندر به یک موقعیت مهم برای تجارت از راه دور تبدیل شد که این اتفاق یک نقطه شروع ایده آل برای کشورهای غربی مدیترانه بود. بندر اولد هاربر اوایل رونق زیادی برای شهر داشت، اما بعدها در زمان سلطان بیزیت اهمیت بالای خود را از دست داد و تا سال 1918 بدون استفاده تجاری باقی ماند و بعد از معاهده صلح پس از جنگ دنیای اول اهمیت دوباره پیدا کرد.

آنتالیا شهری با تاریخ قدیمی و فراز و نشیب بسیار است که در طول قرون مختلف، شاهد حکومت های متعدد بوده است. امپراتوری های بزرگی مثل روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانیان، هر یک به نوبه خود برای تقویت و حفظ بندر اولد هاربر، کوشش های بسیاری انجام داده اند. در زمان حکومت روم در این بندر، با احداث استحکامات قوی و بهبود زیرساخت ها، این بندر به یکی از مهم ترین مراکز تجاری آسیای صغیر در زمان خود تبدیل شد. اولد هاربر در آن دوران به عنوان قلب تپنده تجارت منطقه، روزانه میزبان کشتی های باربری و تاجران بسیاری بود.

این بندر مهم تجاری که نقش مهمی در اقتصاد آنتالیا و منطقه ها اطراف داشت، حتی پس از رومیان هم اهمیت خود را حفظ کرد. با گذشت زمان و ساخت بندری نو در نزدیکی آن، فعالیت های تجاری به مکان دیگری منتقل شد و بندر اولد هاربر به مرور از یک بندر تجاری به یک مرکز تفریحی تبدیل شد. در حال حاضر، این بندر میزبان قایق های تفریحی، بادبانی و ماهیگیری است و با وجود مراکز خرید، رستوران ها و کافه های زیادی که دارد، به یکی از جاذبه های دنیاگردی محبوب آنتالیا تبدیل شده است.

جاهای دیدنی بندر اولد هاربر آنتالیا

سفر به بندر تاریخی اولد هاربر آنتالیا، با آب وهوای دل نشین و منظره ها خیره نماینده، تجربه ای فراموش نشدنی است. این بندر که در بخش قدیمی آنتالیا و در کاله ایچی قرار گرفته است، با سازه های باستانی رومی، منظره و ساحل زیبای مدیترانه، هر بازدیدنماینده ای را مجذوب خود می نماید. قایق هایی که به آبشارهای دیدنی دودن می روند، از همین بندر زیبا حرکت می نمایند و همین امر باعث شده تا این منطقه همچنان پر از دنیاگرد و یکی از پرطرف دارترین نقاط کاله ایچی باشد.

کاله ایچی با ترکیبی زیبا از بافت تاریخی و معماری مدرن، هر ساله هزاران دنیاگرد را به خود جذب می نماید. این شهر با جاذبه های دنیاگردی متنوع، مراکز خرید، رستوران ها و امکانات تفریحی چون پارک ها، ورزش های آبی، ماهیگیری، شنا، غواصی و قایق سواری، یکی از محبوب ترین مقاصد دنیاگردی آنتالیا به شمار می رود. بندر آنتالیا که با صخره های بزرگ احاطه شده و به وسیله موج شکنی بزرگ که در دوران سلجوقیان ساخته شده، محافظت می گردد و همچنان محکم و پایدار به جای مانده و نظر هر بازدیدنماینده ای را به خود جلب می نماید. بعلاوه در جنوب غربی بندر، برج سنگی Hıdırlık Kulesi وجود دارد که در قرن دوم به وسیله امپراتوری روم ساخته شده و بعدها به استحکامات و فانوس دریایی تبدیل شده است.

امکانات تفریحی بندر اولد هاربر آنتالیا

بندر تاریخی اولد هاربر آنتالیا به علت آثار وجود آثار تاریخی و بقایای باستانی که در خود جای داده، موردتوجه دنیاگردان بسیاری قرار گرفته است. به همین علت این بندر دارای امکانات تفریحی متنوعی است که از جمله آنها می توان به رستوران ها و کافه های متعدد که جایی برای خوردن غذاهای محلی ترکیه است که با مواد تازه و سالم تهیه شده اند و بازارها و مراکز خرید، با تنوع بالا و قیمت های مناسب که فرصت خوبی برای خرید سوغاتی های خاص ترکیه فراهم می نمایند، اشاره نمود. بعلاوه آنتالیا به علت داشتن هتل های لوکس و گران قیمتی شناخته شده است. به همین علت، اگر قصد اقامت در این بندر را دارید، می توانید باتوجه به بودجه خود، یک یا چند شب به یادماندنی را در یکی از این هتل های مجلل تجربه کنید.

سفر به بندر قدیمی اولد هاربر

در حال حاضر بندر اولد هاربر تنها به عنوان اسکله تفریحی استفاده می گردد و برای سفرهای دریایی برترین مقصد است. سفر با قایق نیم ساعته و بعلاوه چندروزه امکان پذیر است و می توانید یک سفر چندروزه با تور را تجربه کنید. علاوه بر این، قایق های بادبانی ساخته شده از چوب کاج، به اصطلاح گولت ها و قایق های ماهیگیری را می توان در خلیج Mermerli دیدن کرد.

همه کسانی که قصد دارند شب ها در بندر بمانند، می توانند از بارهای واقع در آنجا استفاده نمایند و شب های به یادماندنی در این سفر تجربه نمایند. ساحل کنیالتی یکی از زیباترین سواحل شنی ترکیه است و می توانید مستقیماً از بندر به آنجا برسید. این بندر در حال حاضر یک مکان مهم برای پهلوگیری کشتی های کروز است که از سراسر دنیا به این منطقه می آیند.

مسیر دسترسی به بندر اولد هاربر آنتالیا

برای رسیدن به بندر اولد هاربر آنتالیا، مسیر خود را باید از کاله کاپیسی در میدان اصلی شهر، شروع کنید. این میدان که دارای برج ساعت تاریخی است به خوبی شناخته می گردد و به شما یاری می نماید که مسیر را به راحتی پیدا کنید. از این میدان، می توانید با رفتن به خیابان Uzun Çarşı Sokak و عبور از برج ساعت، وارد شهر قدیمی کاله ایچی شوید. سپس، به سمت پلکان کرکمردیون بروید و با پایین آمدن از این پله ها، به بندر رومی باستان برسید. امروزه این بندر باستانی، محل پهلوگیری قایق های تفریحی و دنیاگردی و بعلاوه کافه ها و بارهای مجذوب کننده است.

حرف آخر

بندر اولد هاربر در آنتالیا نه تنها نمادی از تاریخ و فرهنگ غنی این شهر است، بلکه مکانی است که گذشته و حال در آن به شکلی زیبا با هم تلاقی می نمایند. این بندر با حفظ اصالت و زیبایی تاریخی خود، به عنوان یکی از دیدنی ترین نقاط آنتالیا، به عنوان جاذبه ای محبوب برای دنیاگردان به جای مانده است. با قدم زدن در اطراف بندر، دیدنی غروب خورشید بر فراز دریای مدیترانه و لذت بردن از فضای آرام و دل نشین آن، هر بازدیدنماینده ای می تواند سفری به گذشته داشته باشد و در عین حال از امکانات و زیبایی های مدرن هم بهره مند گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2468

به "با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید