بهره مندی 404 نفر از مزایای 85 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی

به گزارش تور ایران، خبرنگاران/خراسان جنوبی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی 85 رشته شغلی در استان شناسایی شده که 404 نفر از مزایای آن بهره مند می شوند.

بهره مندی 404 نفر از مزایای 85 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی

غلامرضا اشرفی، امروز یکشنبه 29 دی در نشست تحلیل عوامل موثر بر کاهش نرخ بیکاری در پاییز جاری، اظهار کرد: از محل تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید 10 میلیارد تومان اعتبارات به استان تزریق می گردد که تا به امروز 6 میلیارد تومان آن جذب و در راستای ایجاد اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از محل بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در پاییز سال جاری 715 نفر بیمه شده اند، ادامه داد: تعداد بیمه شدگان اجباری در استان حدود 80 هزار نفر هستند که سال گذشته این آمار از سوی تامین اجتماعی 76 هزار نفر اعلام شده بود.

به گزارش خبرنگاران، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان نمود: در سه ماه گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد که باعث ایجاد 337 شغل شد.

اشرفی با اشاره به صدور 1095 مجوز در حوزه های مختلف از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: در بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر، 6100 فرصت شغلی در 2484 بنگاه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه 737 نفر در طرح کارورزی در محیط کار واقعی شرکت کردند، توضیح داد: در راستای توسعه کمی و کیفی تعاونی ها از ابتدای سال جاری 52 تعاونی در استان تشکیل و 1092 فرصت شغلی از این محل ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان نمود: در طرح یارانه دستمزد به ازای هر نیرو که با شرایط معین به کار گرفته گردد 500 هزار تومان یارانه از سوی دولت به کارفرما پرداخت می گردد که این طرح از تیرماه در چهار شهرستان استان اجرا شد و هم اکنون در سراسر استان اجرا می گردد.

اشرفی با اشاره به اینکه 373 نفر نیز به وسیله کاریابی در سه ماه پاییز جذب بازار کار شدند، اعلام کرد: در قالب این طرح تا به امروز 150 نفر در بنگاه های مالی به کار گرفته شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 863

به "بهره مندی 404 نفر از مزایای 85 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 404 نفر از مزایای 85 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید