تسریع در تهیه اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران

به گزارش تور ایران، تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت از شهردار تهران درخواست می گردد نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی و ساختار تشکیلاتی حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام نمایند تا ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی با مشکل قانونی روبرو نگردد و ساختار طبق ماده 4 آیین نامه استخدامی سیر مراحل قانونی خود را طی کند.

تسریع در تهیه اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران

سید حسن رسولی در شروع سیصد و ششمین جلسه شورا در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: پیرو تذکر مورخ 12 اردیبهشت ماه مبنی بر تسریع در ارسال لایحه وظایف شرکت ها بر اساس اساسنامه تیپ مصوب و تاکید مجدد بر آن تذکر، شایسته می دانم با عنایت به تبصره 3 ماده واحده لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی، که در تاریخ 17 اسفند ماه 99 به تصویب شورای شهر رسیده و در آن مقرر شده، ماهیت سازمان بازنشستگی به صندوق بازنشستگی تغییر و به ذیل معاونت اقتصادی و اقتصاد شهری شهرداری تهران منتقل گردد و اساسنامه نو صندوق تهیه و به تصویب شورای شهر برسد.

وی ادامه داد: در تبصره سوم ماده واحده مصوبه اساسنامه های 19 سازمان، شهرداری موظف شده است حداکثر تا 31 اردیبهشت نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اظهار کرد: بعلاوه طبق تبصره دهم مصوبه ادغام دو معاونت ذکر شده، شهرداری موظف بوده ساختار تشکیلاتی نو این دو حوزه را ظرف مدت یک ماه به تصویب شورای اداری و سپس شورای اسلامی شهر تهران برساند، لیکن تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

رسولی ادامه داد: با عنایت به موارد بیان شده، از شهردار تهران می خواهم نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی و ساختار تشکیلاتی حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام نمایند تا ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی با مشکل قانونی روبرو نگردد و ساختار طبق ماده 4 آیین نامه استخدامی سیر مراحل قانونی خود را طی کند.

ارسال اساسنامه شرکت های وابسته به شورا

رسولی گفت: بعلاوه در اجرای مفاد تبصره ذیل ماده واحده مصوبه اساسنامه نمونه سازمان ها و شرکت ها به شماره 2693 مورخ 10 آبان 99 شهرداری موظف بوده است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مقرره مذکور، اساسنامه هر کدام از شرکت های تابعه شهرداری را منطبق بر مفاد مصوبه مورد آنالیز و بازنگری قرار داده و جهت طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تقدیم کند. از آنجا که تا به امروز در این خصوص اقدامی به عمل نیامده است به آقای شهردار تذکر می دهم به فوریت نسبت به تکلیف قانونی خویش اقدام کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1904

به "تسریع در تهیه اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در تهیه اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید