تماس تلفنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا با موضوع لیبی

به گزارش تور ایران، رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ایتالیا در تماسی تلفنی، بر لزوم حل مسالمت آمیز مسائل مربوط به درگیری های لیبی تأکید کردند.

تماس تلفنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا با موضوع لیبی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در تماس تلفنی با جوزپه کُنته نخست وزیر ایتالیا در مورد لزوم حل مسائل لیبی به صورت مسالمت آمیز گفت وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پوتین و کنته در این تماس تلفنی، علاوه بر گفت وگو درباره مسائل لیبی، در مورد مسائل سوریه و نتایج نشست نرماندی با موضوع اوکراین، به بحث و گفتگو پرداختند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه اظهار داشت به درخواست طرابلس، شماری از نیروهای نظامی خود را ماه آینده به لیبی می فرستد.

این در حالی است که مسکو معتقد است که مداخله کشور های ثالث در اوضاع لیبی، به حل و فصل بحران این کشور آفریقایی یاری نمی کند.

پوتین امروز (آدینه) نیز در این تماسی تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بر جلوگیری از مداخلات خارجی غیرقانونی در امور داخلی لیبی تأکید کرد.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر این دولت از اطلاع داد.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه واقع شده است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می گردد.

نیروهای شرق لیبی از ماه ها پیش تحت فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی، در کوشش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآورند. فایز سراج نخست وزیر دولت طرابلس می گوید برای دفاع از شهر چاره ای ندارد جز آنکه از ترکیه یاری بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 696

به "تماس تلفنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا با موضوع لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا با موضوع لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید