تمرین مشترک آمریکا و عربستان برای مقابله با پهپادها

به گزارش تور ایران، پس از ابراز نگرانی فرماندهی تروریست های ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) از پهپادهای مقاومت، این ستاد با انتشار تصاویری بیان کرد که در خاک عربستان سعودی، تمرینی به منظور مقابله با پهپادهای کوچک برگزار نموده است.

تمرین مشترک آمریکا و عربستان برای مقابله با پهپادها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با انتشار گزارش هایی درباره حملات پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به اهدافی نظامی در خاک عربستان در پاسخ به تجاوزهای ائتلاف سعودی و از طرفی دیگر، ناکامی سامانه های آمریکایی ضدپهپاد مستقر در خاک عربستان در دفع این حملات، فرماندهی تروریست های ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام)، شامگاه پنجشنبه، در صفحه توئیتری خود از تمرین مشترک با نیروهای سعودی برای مقابله با پهپادهای کوچک اطلاع داد.

سنتکام اظهار داشت که گروه مأموریت های هوایی-زمینی پیاده نظام دریایی به منظور دست یابی به اهدافی خاص و پاسخگویی در بحران ها، هفته گذشته، در عربستان سعودی تمرینی را با سامانه پدافند هوایی مارینز (MADIS) به اجرا در آورد.

فرماندهی تروریست های ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا در ادامه پیغام خود اشاره نمود که این یکی از وظایف سامانه مذکور مبارزه با پهپادهای کوچک است.

این اعلام در حالی انجام شده است که کنث فرانکلین مک کنزی رئیس سنتکام اخیرا از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کوچک که در اختیار گروه های مقاومت منطقه است، ابراز نگرانی کرد.

مک کنزی با بیان اینکه مقابله با حملات پهپادی اولویت سنتکام است، تصریح نموده بود که آمریکا فاصله زیادی با راه چاره نهایی مقابله با پهپادهای کوچکی دارد که مورد استفاده گروه های مقاومت است.

مک کنزی همچنین تأکید نموده بود چنین هواپیماهای بدون سرنشینی ارزان بوده و تهیه آنها ساده است؛ اما ردیابی و هدف قرار دادن آن ها بسیار دردسرساز است.

او گفته بود آمریکا باید راه های بیشتری برای مقابله با استفاده دشمنان آمریکا در خاورمیانه و دیگر مناطق از این پهپادها پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1842

به "تمرین مشترک آمریکا و عربستان برای مقابله با پهپادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین مشترک آمریکا و عربستان برای مقابله با پهپادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید