گردان های حزب الله عراق مسئولیت حملات راکتی به بغداد، اربیل و عربستان را رد کرد

به گزارش تور ایران، گردان های حزب الله عراق برای اولین بار به اتهامات درباره اینکه این گروه عراقی عامل حملات راکتی اخیر به مواضعی آمریکایی در عراق است، واکنش نشان داده و این اتهامات را رد کرد.

گردان های حزب الله عراق مسئولیت حملات راکتی به بغداد، اربیل و عربستان را رد کرد

محمد محیی، سخنگوی گردان های حزب الله عراق در مصاحبه با خبرگزاری رویترز عربی ضمن تکذیب حمله به فرودگاه اربیل و منطقه الخضراء در دو حمله اخیر اظهار کرد: ما هرگز نه اربیل و نه منطقه الخضراء را هدف قرار ندادیم.

محیی گفت: عاملان این حملات از واشنگتن می خواهند موضعگیری خود را نسبت به ایران تشدید نموده و یا گروه های عراقی را هدف قرار دهد بنابراین باید فرصتی داده گردد تا گشایشی میان آمریکا و ایران ایجاد گردد و این امر احتمالا به خروج نیروهای آمریکایی از عراق منجر می گردد.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق در پاسخ به این سوال که آیا این جنبش عامل حمله راکتی به عربستان بوده است، گفت: ما مسؤولیت این حملات را بر عهده نمی گیریم اما این را می گوییم حق ملت ها است که پاسخ دهند چرا که جنایات عربستان افزایش یافته اند.

در تاریخ 15 فوریه راکت هایی به پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بین المللی اربیل واقع در منطقه تحت حاکمیت نمودها اصابت کرد که به کشته شدن یک مسؤول بازنشسته غیرآمریکایی منجر شد. چند روز بعد نیز یک راکت دیگر به پایگاهی در شمال بغداد که میزبان نیروهای آمریکایی بود اصابت کرد که باعث زخمی شدن دستکم یک بازنشسته دیگر شد، روز دوشنبه نیز راکت هایی به منطقه الخضراء واقع در بغداد که سفارت آمریکا و دیگر هیات های دیپلماتیک در آن واقع هستند، شلیک شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1659

به "گردان های حزب الله عراق مسئولیت حملات راکتی به بغداد، اربیل و عربستان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردان های حزب الله عراق مسئولیت حملات راکتی به بغداد، اربیل و عربستان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید