توئیتر پیغام های مرتبط با خطر فناوری نسل پنجم برای گسترش کرونا را راستی آزمایی می نماید

به گزارش تور ایران، همزمان با انتشار شایعاتی در خصوص اینکه دکل های نسل پنجم تلفن همراه عامل انتشار بیشتر ویروس کرونا هستند، توئیتر اعلام نموده که چنین پیغام هایی را راستی آزمایی می نماید.

توئیتر پیغام های مرتبط با خطر فناوری نسل پنجم برای گسترش کرونا را راستی آزمایی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، توئیتر مدتی است که از برچسب های کنترل واقعیت به طور گسترده در خصوص توئیت ها و پیغام هایی که آنها را حاوی اطلاعات احتمالا دروغین تشخیص دهد، استفاده می نماید. حالا دامنه این کار به توئیت های مرتبط با موضوع کرونا و دکل های نسل پنجم رسیده است.

این شبکه اجتماعی از مدتی قبل هر توئیتی را که حاوی محتوا در خصوص ارتباط شبکه های نسل پنجم و ویروس کرونا باشد با برچسب راستی آزمایی متمایز می نماید و البته در مواردی به این موضوع توجه نمی گردد که آیا واقعا توئیت های یادشده حاوی تئوری های توطئه هستند یا خیر.

در ماه های اخیر بعضی افراد خرافاتی که تصور می نموده اند نصب دکل های تلفن همراه موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا می گردد، به این دکل ها حمله و آنها را تخریب نموده اند. در تعدادی از کشورها مانند انگلیس این حملات گسترده و شدید بوده است.

توئیتر مدتی قبل از برچسب های راستی آزمایی برای دو توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز استفاده کرد که این مساله موجب خشم شدید وی شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1206

به "توئیتر پیغام های مرتبط با خطر فناوری نسل پنجم برای گسترش کرونا را راستی آزمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیتر پیغام های مرتبط با خطر فناوری نسل پنجم برای گسترش کرونا را راستی آزمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید