تور مجازی: منهتن را از فراز آسمان ببینید

به گزارش تور ایران، درباره ایرپانو

در سال 2006، گروه ایرپانو اولین عکس پانورامای هوایی خود را از کلورادو و بعلاوه محل تلاقی رودخانه های سن جوان (the San Juan rivers) گرفت و از آن موقع بود که پروژه ی بزرگ ایرپانو شروع شد. نتیجه کار بسیار عالی از آب عایدی، چرا که نگاه کردن به تصاویر پانوراما درست همان حس پرواز برفراز محل عکس برداری را می داد. این حس فوق العاده، اعضای تیم را ترغیب کرد که کارشان را ادامه دهند و تصاویر بیشتری از زیبایی های این کره آبی تهیه نمایند.

تور مجازی: منهتن را از فراز آسمان ببینید

دومین بار، سال 2007 بود که تصمیم به عکس برداری گرفتند. انتخاب آن ها جایی نبود جز منهتن. به این شکل، اولین تور مجازی دنیا برفراز شهر زیبای منهتن انجام شد.

گروه ایرپانو پس از این تجربه هیجان انگیز، بارها و بارها، برفراز آسمان ها پرواز کردند و از منطقه ها بسیاری عکس برداری کردند. با گذشت زمان، افراد خوش ذوق بسیاری به پروژه ایرپانو پیوستند و در حال حاضر صدها تصویر پانوراما از جالب ترین و زیباترین منطقه ها دنیا از تمامی قاره های کره زمین گرفته اند.

در سال 2011 برای بار دوم به نیویورک بازگشتند تا بار دیگر از منهتن عکس برداری نمایند و این بار سعی بر این بود که کاری تکنیکی تر و هنرمندانه تر ارائه بدهند. در انتهای مقاله می توانید هر دو تور مجازی (2007 و 2011) را ببینید.

منهتن، نیویورک

نیویورک، یکی از معروف ترین شهرهای آمریکا و منهتن معروف ترین بخش نیویورک است.

سال 1624، هلندی ها جزیره منهتن را از بومیان منطقه به قیمت 8 گیلدر (نام سکه ای زر که سابقا در آلمان و اتریش رایج بود) خریدند که چیزی معادل 24 دلار آن موقع و 1000 دلار حال حاضر بود (امروز، با 24 دلار شاید بتوانید بلیط بازدید از برج ایمپایر استیت را تهیه کنید). در سال 1664، بریتانیایی ها شهر نیوآمستردام را تسخیر کردند که هلندی ها در محل منهتن کنونی بنا نموده بودند. پس از تسخیر نام آن را به دوک یورک و بعدها نیویورک تغییر دادند. اما در 25 نوامبر 1783 بود که بریتانیایی ها مجبور به ترک خاک امریکا شدند و از آن موقع تا به امروز این جزیره کوچک متحمل تغییرات بسیار بوده است.

شهر نیویورک در سال های 1785 تا 1790 مرکز آمریکا بوده است و از آن موقع جمعیت شهر بالا رفت تا حدی که در سال 1810 جمعیت نیویورک به حدی رسید که از این منظر از فیلادلفیا پیشی گرفت و تبدیل به پرجمعیت ترین شهر آمریکا شد.

پس از به خاتمه رسیدن جنگ های داخلی آمریکا، منهتن شاهد موج جدیدی از ورود مهاجران از ملیت های مختلف بود.

کم کم، شهر نیویورک و مجسمه آزادی دو نماد اصلی امریکا شدند و در سال 1874 بود که وسعت شهر نیویورک از حاشیه منهتن فراتر رفت و روز به روز بزرگ و بزرگ تر شد تا حدی که امروزه منهتن تنها بخش کوچکی از نیویورک را تشکیل می دهد.

سنترال پارک

منهتن را پرجمعیت ترین جزیره روی زمین می دانند. تنها، زمین منهتن حدود 40 میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد و ارزش تمامی منهتن که شامل املاک و خانه ها و ساختمان ها هم می گردد، به چیزی بیش از 3 تریلیون دلار می رسد.

منهتن از سه بخش اصلی تشکیل شده است: مرکز تجارت شهر، مرکز شهر و بالای شهر. مرکز شهر درست در جنوب و بالای شهر در شمال واقع شده است. قسمت هایی از شهر که در ناحیه جنوبی خیابان 14ام قرار دارند، مرکز تجارت شهر به حساب می آیند؛ مرکز شهر هم همانطور که از نام آن پیداست تقریبا در بخش میانی منهتن واقع شده است و بین خیابان 14 ام تا 59ام واقع شده است و از شمال خیابان 59 به بعد را بالاشهر می گویند.

خیابان هایی که پسوند اونیو دارند (مانند Fifth Ave, Seventh Ave) از شمال به جنوب کشیده شده اند و طویل و پهن هستند. در مقابل، خیابان هایی که با شماره نام گذاری شده اند (مانند 14th St, 42nd St) از شرق به غرب کشیده شده اند. اولین این خیابان ها خیابان یکم است که درست پس از خیابان هاستون (Houston St) شروع می گردد و آخرین آن ها خیابان 220 ام است که در شمالی ترین نقطه جزیره منهتن واقع شده است.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توانید در منهتن پیدا کنید. بی علت نیست که نیویورک را یکی از مهم ترین مراکز خرید آمریکا می دانند. شهری که مردمی از کل دنیا را برای خرید به خیابان های معروف و دیدنی خود می کشاند. نیویورک پر است از مغازه ها، فروشگاه ها و بوتیک های خاصی که هیچ کجای دنیا مشابه آن ها را نخواهید دید.

خیابان مدیسن در قلب بالاشهر (Upper East Side) واقع شده است که جایگاه میلیونرهای نیویورکی است. خیابانی که پر از فروشگاه های کوچک و خلوت است. لباس ها و اکسسوری های این فروشگاه ها به قدری گران قیمتند که تنها میلیونرها توان خرید آن ها را دارند.

البته، این مرکز شهر است که قطب خرید منهتن به شمار میرود، جایی که خیابان معروف Fifth Avenue واقع شده است؛ فروشگاه های برندهای معروفی چون (Niketown، Versace, Gucci،Armani Exchange) را می توان در اینجا یافت.

در بخش جنوبی منهتن محله چینی ها واقع شده است که درست چیزی برعکس خیابان مدیسن و فیفث اونیو است. اگر هوس کردید پس از بازگشت از سفر هیجان انگیز خود به نیویورک، اهل منزل را با سوغاتی خرسند کنید، بهترین جا برای خرید محله چینی هاست. آن جا اجناس تقلبی بسیار خوبی دارد. می توانید تنها به قیمت 30 دلار یک کیف لویی ویتن خریداری کنید.

در سال 2014، جمعیت این جزیره کوچک چیزی حدود 1/6 میلیون نفر بوده است یعنی تقریبا ٪8 جمعیت نیویورک را در خود جای داده است.

در بیشتر نقاط منهتن مثل پارک ها، میدان ها و کتابخانه ها می توانید از WiFi رایگان بهره ببرید. بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها هم این سرویس را به مشتریان خود ارائه می دهند.

sabatinosnypizza

بی شک بهترین و محبوب ترین غذای نیویورکی پیتزای معروف آن است. نان بسیار باریک، حاشیه ترد و خوشمزه و قسمت های میانی که به حدی نرم هستند که بگردد پیتزا را چون ساندویچ جمع کرد، هر کسی را وسوسه می نماید. بدون شک یکی از وسوسه انگیزترین و خوشمزه ترین پیتزاها را می توانید در منهتن بخورید.

منهتن را باید با پای پیاده رفت و دید، نه به علت ترافیک سنگین شهر و یا قیمت بالای پارک اتومبیل، منهتن آنقدر دیدنی است که ارزش پیاده سیر کردن داشته باشد. شاید باید گفت که نیویورک جای افراد ولخرج و البته آزاد است، چون زمانی که باید صرف پارک ماشین کرد به میزان زمانی است که برای رفتن از یک سمت به سمت دیگر منهتن احتیاج است و وقتی پارک کردید هزینه زیادی را باید بابت پارک پرداخت کند.

مرکز مالی دنیا جایی نمی تواند باشد جز نیویورک. جزیره منهتن مرکز بانک ها، ادارات و بزرگ ترین شرکت های بیمه است و درواقع قلب مالی نیویورک است.

(مجسمه آزادی) (نمایی از ایمپایر استیت)

به علاوه، تعداد بسیاری از بهترین موزه ها در این قسمت از نیویورک هستند. تقریباً بیشتر ساختمان های منهتن دارای ارزش تاریخی اند. بسیاری از ساختمان های قدیمی با بهترین نمونه های معماری مدرن در کنار هم قرار دارند. معروف ترین دیدنی های نیویورک در منهتن قرار دارند، مکان هایی چون ساختمان ایمپایر استیت، سنترال پارک، تایمز اسکویر و بعلاوه محله رنگارنگ چینی ها.

تنوع بالای رستوران ها و جاذبه های فوق العاده گردشگری، هنری و تفریح شهر همه را جذب منهتن می نماید، جایی که با آسمان خراش های خیره نماینده، رستوران های مدرن و فرهنگ های مختلف احاطه شده است.

وال استریت. مدیسن اونیو. خیابان سی وچهارم. معروفیت منهتن به حدی مشهور است که حتی نام بیشتر خیابان هایش به گوش آشناست و درواقع دنیای شده اند. این جزیره باریک یکی از پنج قسمت اصلی نیویورک است. اما این منهتن است که مشهورترین و پرشورترین خیابان ها، سنترال پارک، مرکز راکفلر، موزه گوگنهایم و مرکز تجارت دنیای را دارد.

دیدنی های نیویورک بسیار است، اما این منهتن است که نماد نیویورک و شاید بتوان گفت در برخی موارد نماد آمریکاست. می توان یک هفته در این جزیره کوچک گشت و هنوز هم دیدنی های زیادی وجود داشته باشد که ندیده اید.

تصاویر پانوراما

امیدوارم از تصاویر بسیار زیبای منهتن در روشنایی روز لذت ببرید. در آینده، منتظر تور مجازی شب های منهتن باشید.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت 10:15 شب در خبرنگاران منتشر می گردد. برای دسترسی به مقاله های بیشتر از این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

خرسند می شویم اگر نظرات خود را درباره این تور با ما درمیان بگذارید.

منبع: کجارو / 4.bp.blogspot.com / airpano.com / wikitravel.org
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2092

به "تور مجازی: منهتن را از فراز آسمان ببینید" امتیاز دهید

3 کاربر به "تور مجازی: منهتن را از فراز آسمان ببینید" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: منهتن را از فراز آسمان ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید