خبرنگاران هنرکارت خدمات چند منظوره در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می&zwnjدهد

به گزارش تور ایران، تهران-خبرنگاران- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تشریح کارت هنر گفت: این کارت با هدف خدمات چند منظوره در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می گیرد که از میان آن می توان به کارکرد هویتی، بانکی و خدمات رفاهی اشاره نمود.

خبرنگاران هنرکارت خدمات چند منظوره در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می&zwnjدهد

سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ابتدای نشست رسانه ای رونمایی و تبیین ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر در بستر هنر کارت گفت: کارت هنر از سوی نهادهای دولتی و بخش خصوصی چندین مرتبه رونمایی و حتی چاپ شد ولی به دلیل نبود پشتوانه اجرایی پیروز نبود اما رونمایی این کارت در حال حاضر می تواند پاسخی به نیازهای اهالی فرهنگ و هنر باشد و هویتی یکپارچه ایجاد کند.

وی در تشریح کاربرد این کارت گفت: این کارت به عنوان یک شناسه هویتی برای اهالی فرهنگ و هنر است که می تواند معرف تخصص آنها باشد. هنرکارت یک کارت چندمنظوره است که می تواند خدمات مختلفی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارائه دهد.

همچنین برای این کارت چندین جیب با کاربردهای چند منظوره طراحی کردیم که صاحبان آن می توانند با بارکد این کارت از خدمات رفاهی متعددی استفاده نمایند بدون اینکه پولی جابه جا گردد.

سیدزاده اضافه کرد: اگر نویسنده در حوزه نشر بخواهد کتابی تهیه کند و یا سینماگری به دنبال تهیه بلیت باشد درصد قابل توجهی از هزینه ها برگشت داده می گردد. وقتی کارت ها توزیع گردد ما مزایای بهتری را می توانیم برای آن طراحی کنیم که بسیاری از مجموعه های خدماتی کشورمان می توانند به آن مراجعه نموده و شرایط خوبی را برای هنرمندان ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: شرط دریافت هنر کارت نیز عضویت افراد در صندوق اعتباری هنر است که بر این اساس درخواست هنر کارت نیز در فرآیند معمول خود قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این کارت برای پیگیری و برطرف نقص ها و مسائل نتعددشکل گرفته است تا بسیاری از بخش های نابرابر جامعه در یک ارتباط پیوسته با بدنه فرهنگ و هنر کشور قرار بگیرند. درحال حاضر 79 هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضو هستند که فرایند عضویت در سال های اخیر رشد صد در صدی داشتیم.

مجموعه ای از فعالان حرفه ای فرهنگی و هنری در کشور را شناسایی کردیم. به طور تعیین موسیقی گسترده ترین شبکه مویرگی هنری در کشور است و افرادی در حوزه موسیقی نواحی در بخش ساخت ساز و همچنین آهنگسازی فعال هستند که تا به امروز به آنها کمتر توجه شده بود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بسیاری از هنرمندان عظیم ما شهرستانی و در مناطق خود به معنای واقعی سلبریتی هستند و ما تصمیم گرفتیم آنها را ببینیم. جامعه عظیم و رنگارنگی در حوزه فرهنگ و هنر داریم که مردم باید با هنر آنها آشنا شوند. متاسفانه ما هیچ ردپای رسمی از هنرمندان نواحی ایران در سامانه های خود نداریم و همین آسیب بهانه ای شد تا در حوزه بیمه هنرمندان و خدمات رسانی به این عزیزان و نیز در ترمیم رابطه دولت با هنرمندان، کوشش هایی کنیم.

وی از یک تحقیق میدانی در حوزه سلامت هنرمندان اطلاع داد و گفت: در این سال ها که بواسطه بیمه تکمیلی با مسائل جسمی هنرمندان آشنا شدیم بر اساس اطلاعات تحلیلی متوجه شدیم که آسیب های هنرمندان حوزه تجسمی در دست و گردن است که با استفاده از این داده ها می توانیم مسائل هنرمندان را در آینده پیش بینی و از آنها جلوگیری کنیم.

وی از ایجاد سامانه پروانه در آینده اطلاع داد و گفت: این پروژه یک نوع فروشگاه مجازی است و در جهت تجاری سازی آثار هنری در تمام حوزه ها نقش مهمی ایفا خواهد نمود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در سرانجام گفت: هنرکارت در آینده به عنوان یک نماد هویتی برای اصحاب فرهنگ و هنر در خارج از کشور نیز ثبت خواهد شد. در این زمینه رایزنی هایی نیز با وزارت امور خارجه اجرا شده که فکر می کنم یکی از اتفاقات خوب و مهمی است که در این زمینه می توان به آن اشاره نمود.

مصطفی خادم المله مدیرعامل پروژه هنر کارت در این نشست گفت: این پروژه در حوزه بانکداری الکترونیک یک تجربه جدید است که یک تجربه عملی را بر اساس داده های واقعی انجام می دهد که هدف اصلی آن تعریف یک پروژه ویژه برای جامعه فرهنگی وهنری خواهد بود.

وی اضافه کرد: با استفاده ازشبکه گسترده بانکی، مکانیزم برگشت هزینه ای که هنرمند برای کالایی پرداخت نموده، خرید اقساطی کالاها و استفاده از خدمات درمانی مراکز درمانی به صورت اقساط در قالب یک تجربه عملیاتی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر از ویژگی هایی است که برای هنر کارت می توان نام برد.

خادم المله گفت: بیش از یک هزار و 200 هزار میلیارد ریال بر اساس تفکیک بندی به حساب هنر کارت اعضا واریز شد اما برای بعضی ها نیز هنوز واریز نشده که آن هم به دلیل نواقصی بوده که در تکمیل پفراینده ها وجود داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1511

به "خبرنگاران هنرکارت خدمات چند منظوره در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می&zwnjدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هنرکارت خدمات چند منظوره در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می&zwnjدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید