در این باغ پنانگ پروانه های رنگارنگ ببینید!

به گزارش تور ایران، مزرعه پروانه ها در پنانگ

پنانگ ایالتی دربخش شمال غربی مالزی است که بخش زیادی از آن در جزیره پنانگ واقع شده است. مزرعه پروانه پنانگ که در سال 1986 در ساحل تلوک باهانگ افتتاح شد یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های توریستی پنانگ است. در این محوطه 8 هکتاری می توانید گونه های متنوع پروانه ها و دیگر حشرات مختلف را ببینید و در میان انواع مختلف گونه های گیاهی و درختان میوه گردش کنید. آشنایی با مزرعه پروانه ها در پنانگ می تواند بسیار جذاب باشد پس خبرنگاران را همراهی کنید.

در این باغ پنانگ پروانه های رنگارنگ ببینید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مرزعه پوانه پنانگ که زیستگاه بیش از 4000 پروانه، حشرات و خزندگان مختلف است در دامنه تپه تلوک باهانگ در راستا بین پارک تامان ریمبا (Taman Rimba) و دهکوده تلوک باهانگ قرار گرفته است.

تاریخچه مزرعه پروانه پنانگ

در شبه جزیره مالایا بیش از 1000 نوع مختلف پروانه شناسایی شده که نسبت به وسعت کوچکش بیشترین نوع پروانه ها را در دنیا دارد. فردی به نام دیوید گوه روزی با الهام از موسس باغ پروانه ای در انگلیس تصمیم می گیرد که برای معرفی حشرات مختلف به مردم مالزی باغی را تاسیس کند و پروانه های مختلف را در آنجا پرورش دهد. این مزرعه اولین باغ پروانه ها در ناحیه استوایی است و به همین دلیل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در جزیره پنانگ انواع گونه های مختلف پروانه ها زندگی می نمایند و این مرکز به حمایت از این موجودات زیبا و زیستگاه آن ها اختصاص پیدا نموده است. خیلی از مردم، مزرعه پروانه های پنانگ را به عنوان جاذبه ای گردشگری می شناسند و به همین دلیل این مزرعه از مراکز بین المللی و معتبر صنعت پروانه هاست. هدف اصلی این مرکز این است که گردشگران را به دیدن پروانه های این ناحیه بکشاند اما هدف دیگرش این است که آگاهی مردم را نسبت به مسائلی که مربوط به جنگل های بارانی و زیستگاه پروانه هاست بالا ببرد.

طراحی مرزعه پروانه پنانگ

این مزرعه که مانند موزه ای زنده هزاران پرونه را به نمایش گذاشته پروانه هایی از گونه های مختلف مثل راجا بروک و پروانه های نادر بال زرد دارد و 300 گونه گیاهی مختلف هم درآن پرورش داده می گردد. در این مرکز کارهای آموزشی، تفریحی و تحقیقاتی هم انجام می گردد و خیلی از دانشجویان برای کارهای علمی به این مرکز می روند. از آنجایی که این مزرعه در درون پارک است باغ میوه ای 25 هکتاری دارد که در آن 250 نوع ازمیوه های مختلف مثل دورین و گیلاس های هندی به عمل می آید. اگر گردشی در باغ میوه آن داشته باشید می توانید طعم میوه های تازه و خوشمزه را امتحان کنید و یا آب میوه ای تازه و خنک نوش جان کنید. برای دیدن از این مزرعه می توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر می توانید به این محل بروید.

منبع: penang.ws

منبع: الی گشت
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 431

به "در این باغ پنانگ پروانه های رنگارنگ ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این باغ پنانگ پروانه های رنگارنگ ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید