در سفر به عمان بازدید از این جاذبه ها را از دست ندهید

به گزارش تور ایران، جاذبه های دیدنی عمان

در لبه شبه جزیره عربستان شما می توانید سلطان عمان را پیدا کنید. کشور عمان که اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می گردد یکی از مقاصد عجیب و غریب بوده و پر از جاذبه های دیدنی می باشد. پایتخت این کشور که مسقط نام دارد یکی از محبوب ترین مقاصد بوده اما تنها بخش کوچکی از آنچه است که در عمان خواهید دید. اگر از جاذبه های دیدنی عمان کوه های باور نکردنی آن و همچنین قلعه های تاریخی و سواحلی با آب گرم لذت می برید پیشنهاد می کنیم تا این کشور را در لیست سفرهای خود قرار دهید. در این مطلب بخشی از بهترین جاذبه های کشور عمان را برای شما معرفی می نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

در سفر به عمان بازدید از این جاذبه ها را از دست ندهید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

جزیره ماسیره | Masirah Island

در سواحل عمان، جزیره ماسیره به عنوان یک مقصد منحصر به فرد برای مسافرانی است که در جست و جوی خورشید، سواحل، تاریخ و حیات وحش هستند. جزیره ماسیره پایگاه هوایی عمان بوده اما شهرهای آن نسبتا کوچک می باشد. این بدین معنی است که تعداد کمی از مردم در اینجا زندگی کرده و نقاط بسیاری وجود داشته تا شما بتوانید آن را کشف نمایید. در این جزیره برنامه های پرطرفداری مانند شنا کردن، آنالیز کشتی های از کار افتاده، تماشای بیش از 30 هزار لاک پشت که سالانه برای تخم گذاری خود به این ساحل می آیند.

بهلا | Bahla

یکی دیگر از مکان های باورنکردنی در این کشور شهر بهلا بوده که در عمان واقع شده است. بهلا نوعی آبادی در بیابان بوده و برای قرن ها به عنوان یک نقطه توقف برای مسافران شناخته می شده است. این شهر تنها 40 کیلومتر از نیزوا فاصله داشته و همچنین دارای قلعه های قدیمی و تاریخی می باشد. فتح بهلا به قرن سیزدهم و زمانی که به طور گسترده ای تحت کنترل قبیله بانو نبحان قرار داشت می رسد. علاوه بر مشاهده قلعه های این شهر که از جاذبه های دیدنی عمان می باشد، شما می توانید دیواره های شهر را نیز در نزدیکی ساحل مشهده کرده که در حدود 7 مایل طول دارند. اگر شما به دنبال سوغاتی هستید نیز شهر بهلا به طور گسترده ای می تواند صنایع سفالگری محلی را به شما ارائه نماید.

صالالاه | Salalah

صالالاه در جنوب عمان واقع شده و این مقصد گاهی اوقات به عنوان شهر دوم مسقط نیز شناخته می شود. صالالاه امروزه به خصوص بسیار مهم می باشد. این شهر خانه سلطان قابوس را در خود جای داده که از سال 1970 پادشاه عمان می باشد. در بازدید از این شهر شما می توانید قصر باشکوه قابوس را مشاهده کرده و همچنین معماری قدیمی را در شهر هافا مشاهده نمایید. صالالاه به عنوان تجارت کندر شناخته می شده است بنابراین مطمئن شوید که بعضی از آن ها را به عنوان سوغاتی از بازارهای هافا تهیه نمایید. از ماه های ژوئن تا اوت ابرهای باران زا از هندوستان به این منطقه رسیده و در نتیجه مناطق ساحلی اطراف را سرسبز کرده و آبشارها و جریان های فصلی را ایجاد می نماید.

جبل اخدار | Jebel Akhdar

جبل اخدر را می توان به کوه های سبز ترجمه کرده و این بخشی از کوه های حجر می باشد. انتظار نداشته باشید تا یک کوهستان معمول را دیده و همچنین اجازه ندهید که نام سبز آن شما را فریب دهد. این منطقه که از جاذبه های دیدنی عمان می باشد همدتا از سنگ آهک تشکیل شده و دارای بالاترین نقطه در این کشور است. با اینکه جنگل های سرسبزی در این منطقه وجود ندارد اما ارتفاع بالای آن باعث شده تا دما پایین آمده و کشاورزی رشد بیشتری داشته باشد. این منطقه اکنون حفاظت شده است و شما می توانید با عبور به وسیله تراس های زیبا به پیاده روی پرداخته و حتی درختان میوه را نیز مشاهده نمایید. ممکن است در صحرای عمان پیاده روی فعالیت جذابی به نظر نرسد اما در جبل اخدار یک سرگرمی قابل توجه است.

راس الجینز | Ras al Jinz

در شرق کشور عمان راس الجینز واقع شده است. اینجا یک مرکز برای جمع آوری و محافظت از لاک پشت هایی است که در اقیانوس هند وجود دارد. اگر در طول تابستان یا در بین ماه های می و اکتبر از این مکان بازدید نمایید می توانید لانه های لاک پشت ها را در امتداد ساحل مشاهده کرده و حتی لاک پشت های کوچکی که به سوی اقیانوس هند می روند را نیز ببینید. بازدید از منطقه لاک پشت ها می تواند یک سفر یک روزه از مسقط باشد اما اکثر بازدیدنمایندگان تصمیم می گیرند تا شب را نیز در آنجا گذرانده و از مکان هایی مانند موزه این منطقه نیز دیدن نمایند.

فلات موساندام | Musandam Fjords

شبه جزیره موساندام شمالی ترین بخش عمان بوده و توسط امارات متحده عربی از بقیه کشور جدا شده است. بخش هایی از این منطقه جدا شده و مدت ها به عنوان ساکنان روستاهای کوهستانی و جوامع ساحلی زندگی می نمایند. فلات های موساندام که از جاذبه های دیدنی عمان می باشد تا شمال کشیده شده و چشم اندازهای زیبایی را ارائه می نماید. اگر از این منطقه بازدید نمایید می توانید قایق سواری برای کشف سواحل و قله ها، دیدن دلفین ها و همچنین غواصی را تجربه نمایید. جمعیت بسیار کم و حیات وحش این منطقه باعث شده تا اینجا یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران طبیعت باشد.

ماسه های واحیبا | Wahiba Sands

در مرکز عمان تپه های بیابانی برای مایل ها کشیده شده و ماسه های وحیبا را تشکیل داده اند. اینجا مکانی است که مردم بدو (Bedu) زندگی کرده و مقصدی محبوب برای کسانی است که به دنبال حقیقت و سنت جاذبه های دیدنی عمان می باشند. با پیوست به یک تور می توانید در پشت شترها سوار شده و شب را در یک اردوگاه در بیابان و زیر نور ستارگان گذرانده و بدین شکل زندگی عشایری در واحیبا را تجربه نمایید. شهر ایبرا (Ibra) به عنوان دروازه اصلی بیابان های واحیبا خدمت می نماید. اینجا جایی است که می توانید بسیاری از تورهای گشت و گذار را مشاهده نمایید.

نیزوا | Nizwa

در قرن ششم و هفتم شهر نیزوا به عنوان پایتخت عمان شناخته می شده است. امروزه این شهر به دلیل قلعه شگفت انگیز قرن هفدهمی سلطان بن سیف ال یعربی شناخته می شود. هرچند بخش هایی از قلعه به قرن نهم باز می شود. یکی از جاذبه های دیدنی عمان در قلعه نیزوا برج استوانه ای شکل آن می باشد. قلعه دارای یک مکانیزم دفاعی جالب از جمله تله های عسل و پنجره های غیر معمول بوده که برای تیراندازی به دشمنان در هنگام نزدیک شدن مورد استفاده قرار می گرفته است. این بنا همچنین دارای موزه ای است که زندگی عمانی ها را در قرن هفدهم نمایش می دهد. در حالی که شما در نیزوا هستید می توانید از بازار سوک، بازار فضای باز و همچنین بازار غیرمعمول بز در دو روز در هفته برگزار می شود نیز دیدن نمایید.

مسقط | Muscat

اگر فقط می خواهید از یکی از جاذبه های دیدنی عمان بازدید نمایید احتمالا آن مسقط می باشد. این شهر به قلعه ها، کاخ ها، موزه ها و بازارها معروف می باشد. هرچند شما نمی توانید از داخل کاخ سلطنتی قصر العالم بازدید نمایید اما می توانید به بندرگاه رفته و از سواحل شگفت انگیز آن لذت ببرید. قلعه های دوقولوی الجلالی و المیرانی به موزه تبدیل شده و بازدید از آن ها برای عموم آزاد می باشد. مسافران غیر مسلمان همچنین می توانند بسیاری از صبح ها از از مسجد بزرگ سلطان قابوس لذت ببرند. از جمله ویژگی های این مسجد لوستر کریستالی عظیم آن، پانل های دیواری از سنگ مرمر و دومین فرش بزرگ ایرانی در دنیا می باشد.

عمان از جمله کشورهایی در خاورمیانه بوده که دارای کمترین موارد سیاسی در سطح بین المللی و به نوعی معروف به سوییس خاورمیانه می باشد. این شهر دارای زیبایی های فراوان بوده اما سفر به آن نیز کمی گران قیمت خواهد بود.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 332

به "در سفر به عمان بازدید از این جاذبه ها را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به عمان بازدید از این جاذبه ها را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید