دستور عون برای تشدید تدابیر امنیتی در نشست دوشنبه مجلس، فراخوان معترضان برای بستن مسیرها

به گزارش تور ایران، رئیس جمهور لبنان از دستگاه های امنیتی این کشور خواست تدابیر لازم را برای تامین امنیت نمایندگان در جریان رایزنی های پارلمانی فردا (دوشنبه) اتخاذ نمایند. همزمان گروه هایی از معترضان لبنانی خواستار مسدود شدن مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری شدند.

دستور عون برای تشدید تدابیر امنیتی در نشست دوشنبه مجلس، فراخوان معترضان برای بستن مسیرها

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری المیادین، میشل عون، رئیس جمهور لبنان از دستگاه های امنیتی این کشور خواست تدابیر لازم را برای تضمین حضور نمایندگان در رایزنی های پارلمانی فردا (دوشنبه) در پیش بگیرند.

در حالی که نگاه ها در لبنان به رایزنی های فردا دوشنبه میشل عون با فراکسیون های پارلمانی جهت معرفی نخست وزیر آینده دوخته شده، بعضی معترضان این کشور با پخش فراخوان هایی خواهان آن شدند در تظاهرات صبح دوشنبه راه های منتهی به کاخ ریاست جمهوری مسدود شوند.

همچنین روز شنبه؛ دو روز قبل از شروع رایزنی های پارلمانی برای مشخص نخست وزیر که تظاهرنمایندگان اصرار دارند باید تنها از میان افراد متخصص و خارج از طبقه سیاسی باشد، ده ها لبنانی در مناطق مختلف بیروت، طرابلس و النبطیه تظاهرات کردند.

از سوی دیگر بعضی منابع مطلع از تغییرات در مواضع فراکسیون های پارلمانی به ویژه حزب المستقبل و دو حزب شیعه (امل و وفاداری به مقاومت) خبر و احتمال دادند با مخالفت احزاب اهل تسنن با نامزدی سمیر الخطیب برای پست نخست وزیری، رایزنی های پارلمانی فردا به تاخیر بیفتد.

این منابع افزودند، در صورتی که الخطیب انصراف خود از کاندیداتوری را اعلام نکند و رئیس جمهور رایزنی ها را به تاخیر نیندازد، این رایزنی ها صوری خواهند بود به ویژه اگر نمایندگان اهل تسنن از حضور در این نشست ها خودداری نمایند و تعدادی از نمایندگان دیگر فراکسیون ها نتوانند به دلیل تحصن تظاهرنمایندگان در مسیرهای منتهی به دفتر ریاست جمهوری، خود را به کاخ بعبدا برسانند.

لازم به ذکر است همزمان با این اقدامات سیاسی برای حل بحران و گسترش عمق بحران اقتصادی در این کشور، تظاهرات لبنانی ها در پایتخت و سایر مناطق این کشور ادامه دارند.

آنها به صورت همزمان در استان های مختلف شیوه جدیدی را برای تظاهرات در پیش گرفته اند، به این شکل که هزاران لبنانی در راهپیمایی های مردمی در محله های شهرهای اصلی لبنان حضور یافته و با سر دادن شعارهایی علیه طبقه سیاسی، سیاست های اقتصادی و پولی بانک مرکزی لبنان و سایر بانک ها دراین کشور، خواهان رایزنی های واقعی و قانونی در کنار یک دولت نجات مستقل می شوند.

در میان این بحران، سعد حریری، نخست وزیر دولت موقت لبنان از بعضی کشورها خواست نیازهای وارداتی اصلی شهروندان از جمله امنیت غذایی و مواد اولیه فراوری را برای بخش های مختلف کشور تامین نمایند.

از سوی دیگر، بعضی منابع اروپایی اعلام کردند فرانسه دعوتنامه هایی برای برگزاری نشست گروه بین المللی حامی لبنان در پاریس در تاریخ یازدهم دسامبر منتشر کرد.

به گفته منابع لبنانی، هدف از این نشست جلب حمایت ها از لبنان جهت مقابله با بحران اقتصادی رو به وخامت است.

این اولین باری نیست که فرانسه چنین فراخوانی می دهد، این کشور بارها میزبان نشست ها و کنفرانس های بین المللی در حمایت از لبنان و اقتصاد آن بوده است. در آوریل 2018 لبنان یاری ها و تعهدات اقتصادی به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار به دست آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 747

به "دستور عون برای تشدید تدابیر امنیتی در نشست دوشنبه مجلس، فراخوان معترضان برای بستن مسیرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور عون برای تشدید تدابیر امنیتی در نشست دوشنبه مجلس، فراخوان معترضان برای بستن مسیرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید