رئیس سیا تهدید نموده بود به خاطر فشارهای ترامپ کناره گیری می نماید

به گزارش تور ایران، رئیس سازمان سیا تهدید نموده بود، در صورتی که رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا یکی از هواداران و وفاداران خود را به عنوان معاون مدیر این سازمان منصوب کند، از سمت خود استعفا می دهد.

رئیس سیا تهدید نموده بود به خاطر فشارهای ترامپ کناره گیری می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه آکسیوس، سه تن از مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا که از این برنامه آگاه بودند اعا کردند که کارهای اداری و کاغذ بازی های مربوط به معین کَش پَتِل، یکی از هواداران ترامپ به عنوان معاون مدیر سازمان سیا در اوایل دسامبر 2020 اجرا شده بود.

این برنامه در حالی مطرح شده بود که برآورد هایی درخصوص احتمال اخراج جینا هاسپل، رئیس سیا به وجود آمده بود و عدم حضور وی در جلسات گزارش دهی اطلاعاتی روزانه به رئیس جمهور آمریکا به این برآورد ها دامن زد.

براساس گزارش پایگاه آکسیوس، هاسپل 11 دسامبر 2020 در چنین جلسه ای شرکت نموده بود که عملکردش در آن جلسه سبب شد تا ترامپ نظر خود را تغییر دهد. اما از آن موقع به بعد برآورد ها همچنان مطرح شدند و هاسپل نیز از این انتصاب احتمالی آگاه شد.

هاسپل به محض اطلاع پیدا کردن از این برنامه ترامپ، تهدید نموده بود که از سمت خود استعفا می دهد.

پایگاه آکسیوس گزارش داده که ایده انتصاب پتل به عنوان معاون رئیس سیا از بی اعتمادی روز افزون ترامپ به هاسپل طی سال گذشته نشات می گرفت. ترامپ معتقد بود که اگر وون بیشاپ، معاون کنونی رئیس سیا را برکنار کند و پتل را جایگزین وی کند، هاسپل استعفا می دهد و در این صورت پتل رئیس موقت سازمان سیا خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، تعدادی از معاونینی ارشد ترامپ در کاخ سفید وی را ترغیب کردند تا طرح معین پتل به عنوان معاون رئیس سیا را عملی نکند. آنها همچنین در کوشش بودند تا اعتماد ترامپ به هاسپل را مجدد احیا نمایند.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، ویلیام برنز، دیپلمات با سابقه را برای ریاست سیا در نظر گرفته است. دیوید کوهن هم از سوی رئیس جمهوری منتخب برای معاونت سیا در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1580

به "رئیس سیا تهدید نموده بود به خاطر فشارهای ترامپ کناره گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سیا تهدید نموده بود به خاطر فشارهای ترامپ کناره گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید