یکی از موضوعات ملاقات بایدن و اردوغان اختلافات دو کشور است

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ملاقات هفته آینده خود با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای، درباره سوریه، افغانستان و دیگر مسائل منطقه ای صحبت می نماید حال آنکه اختلافات جدی میان واشنگتن- آنکارا نیز از دیگر موضوعات مورد بحث میان طرفین است.

یکی از موضوعات ملاقات بایدن و اردوغان اختلافات دو کشور است

سالیوان در شرح دستور کار این نشست اضافه کرد: دریای مدیترانه شرقی، سوریه، ایران و همچنین نقش ترکیه در افغانستان همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بخشی از دستور کار گسترده این ملاقات است. علاوه بر این، در این نشست که برای 14 ژوئن و در حاشیه نشست سران ناتو تدارک دیده شده است؛ به آنالیز روابط دو کشور و نحوه حل و فصل بعضی مسائل جدی در باب ارزش ها، حقوق بشر و دیگر مسائل پرداخته خواهد شد.

سالیوان در ادامه مدعی شد: رئیس جمهور بایدن شناخت خوبی از اردوغان دارد و طرفین اوقات خوبی با هم داشته اند و هر دو به دنبال فرصتی برای آنالیز عمق روابط هستند.

اردوغان نیز پیشتر گفته بود در ملاقات با همتای آمریکایی، با او درباره علل تنش در رابطه دو کشور مصاحبه خواهد نمود.

اختلاف نظر در باب کُردهای سوری، خرید سامانه اس-400 روسی از سوی ترکیه و تنش های آنکارا با مقامات ناتو و اتحادیه اروپا از باب استخراج منابع طبیعی از موارد تنش زا میان واشنگتن-آنکارا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1834

به "یکی از موضوعات ملاقات بایدن و اردوغان اختلافات دو کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از موضوعات ملاقات بایدن و اردوغان اختلافات دو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید