راحت ترین راه های کاهش وزن

به گزارش تور ایران، آنهایی که دارای اندامی زیبا و متناسب هستند معمولا رازهایی هم دارند؛ به قول دکتر لورن اسلیتون، مدیر سایت foodtrainers.net: بیشتر مردم تصور می کنند آنها هیچ کار خاصی انجام نمی دهند اما بعد از فهمیدن کارهای متنوع و ساده ای که بیشترشان برای سوزاندن کالری های اضافی انجام می دهند، متعجب خواهید شد!

راحت ترین راه های کاهش وزن

راحت ترین راه های کاهش وزن

ترجمه: ابوالفضل کریمی

36 روش ساده برای لاغر شدن

آنهایی که دارای اندامی زیبا و متناسب هستند معمولا رازهایی هم دارند؛ به قول دکتر لورن اسلیتون، مدیر سایت foodtrainers.net: بیشتر مردم تصور می کنند آنها هیچ کار خاصی انجام نمی دهند اما بعد از فهمیدن کارهای متنوع و ساده ای که بیشترشان برای سوزاندن کالری های اضافی انجام می دهند، متعجب خواهید شد!

36 کار زیر، مشتی است نمونه خروار از همین حقه های تناسب اندام.

1. ویتامین D مصرف کنید: به نوشته نشریه تغذیه بریتانیا، زنانی که دچار کمبود این ویتامین هستند آهسته تر از دیگران وزن از دست می دهند. دکتر استفان گالو، نویسنده کتاب دستورات لاغری، مصرف روزانه 2 هزار میلی گرم ویتامین D را توصیه می کند.

2. قهوه بنوشید: سوزان روبرتس، نویسنده کتاب من رژیم می گیرم و استاد تغذیه دانشگاه تافتس در بوستون می گوید: شک نکنید که قهوه سرعت سوزاندن کالری ها را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

3. بیشتر بخوابید: خوابیدن کم تر از 4 ساعت در طول شبانه روز سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد. بین 7 تا 9 ساعت در شبانه روز باید بخوابید.

4. از دست های تان کار بکشید: ظرف بشویید؛ جاروبرقی بکشید و غذا درست کنید تا انرژی قابل توجهی مصرف کنید و به کاهش وزن خودتان کمک کنید.

5. قدم تعداد بگیرید: یک دستگاه قدم تعداد بخرید و هر هفته بیش تر از هفته قبل قدم بردارید.

6. کمتر غذا بخورید: کریسی ولینگتون، متخصص تغذیه، می گوید: بدن انسان ها در هنگام هضم وعده های غذایی کوچک 4 یا 5 بار در روز انرژی بیشتری نسبت به خوردن همان میزان غذا در 2 یا 3 وعده صرف می کند. بنابراین افزایش وعده های غذایی و کاهش حجم هر وعده کمک موثری به کاهش وزن می کند.

7. تندتر قدم بردارید: کانر پترسون، مربی بیشتر ستارگان هالیوودی، می گوید: همیشه طوری قدم بردارید که گویا برای رسیدن به یک قرار ملاقات دیر کرده اید.

8. بخندید: خندیدن به مدت 10 تا 15 دقیقه در طول روز لااقل50 کالری می سوزاند.

9. صبحانه بخورید: با خوردن صبحانه شما به بدن خود اعلام می کنید که گرسنه نیستید و بدن تان می تواند سوزاندن چربی را آغاز کند.

10. شکم تان را با فیبر پر کنید: غذاهای پرفیبر و کم کربوهیدرات دیرتر هضم می شوند و باعث می شوند زمان بیش تری احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

11. بیشتر پیاده روی کنید: در محل کارتان یا هر جای دیگری مسیرهای طولانی تری را برای رسیدن به مقصد تان انتخاب کنید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید.

12. پرتحرک تر باشید: با جنب و جوش داشتن، در مقایسه با حالت سکون، می توانید350 کالری بیشتر بسوزانید.

13. کتانی بپوشید: هنگام رفتن به خانه یا محل کارتان کتانی به پا کنید تا سریع تر حرکت کرده و بیش تر کالری بسوزانید.

14. آخر شب ها غذا نخورید: این کار باعث بروز وقفه در خواب شما شده و ممکن است سبب شود از خوردن صبحانه صرف نظر کنید.

15. صاف بایستید: داشتن حالت بدنی سالم، نه تنها شما را بلندتر و لاغرتر نشان می دهد، بلکه عضلات شکمی شما را هم تقویت می کند.

16. بیشتر بنوشید: کم آبی، سرعت سوخت و ساز را کاهش می دهد و نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش می دهد.

17. اشیا را درست بلند کنید: زمانی که می خواهید یک شیء را از روی زمین بلند کنید، کمرتان را صاف نگه داشته و روی زانوهای تان خم شوید. با این کار، نه تنها از کمر خود محافظت می کنید بلکه پاهای تان را هم تقویت خواهید کرد.

18. آدامس بجوید: این کار، اندکی کالری می سوزاند و باعث می شود کمتر به طور ناخودآگاه غذا بخورید. خصوصا هنگام آشپزی آدامس بجوید.

19. هنگام صحبت با تلفن راه بروید: در هنگام صحبت با تلفن ننشینید و در خانه یا محل کارتان در هنگام صحبت کردن با موبایل راه بروید.

20. بار را روی شانه های تان عوض کنید: زمانی که جسم سنگینی را روی شانه های خود حمل می کنید، بعد از مدتی جای آن را عوض کنید تا همه عضلات شما وادار به تحرک شوند.

21. برای خودتان غذا درست کنید: غذایی که خودتان تهیه می کنید، سالم تر است و ضمناً هنگام طبخ آن هم مجبورید انرژی بسوزانید. تحقیقات نشان می دهد زمانی که شما خودتان غذا درست می کنید، نسبت به حالتی که در انتظار دریافت سفارش غذای خود هستید، نیم ساعت بیش تر روی پاهای تان می ایستید.

22. بعد از غذا قدم بزنید: بعد از غذا خوردن اندکی قدم بزنید چون این کار به سوزاندن کالری شما کمک می کند.

23. همیشه غذای سبکی همراه داشته باشید: سعی کنید با خودتان همیشه اندکی آجیل، میوه یا شکلات های کم کالری داشته باشید. افزایش دفعات خوردن باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و اشتهای شما را هم کنترل می کند.

24. آرامش داشته باشید: استرس باعث آزاد شدن کلسترول می شود و این باعث می شود کالری ها به صورت چربی در بدن تان ذخیره شوند؛ خصوصا در ناحیه شکم.

25. کمتر تلویزیون ببینید: بزرگسالانی که ساعات تماشای تلویزیونی خود را نصف می کنند، نه تنها 119 کالری در روز بیش تر می سوزانند، بلکه کم تر در حین تماشای تلویزیون هم غذا می خورند.

26. روی پاهای خودتان بلند شوید: هنگامی که در یک جا ایستاده اید روی پاشنه خودتان بلند شوید و دوباره به حالت اول بازگردید. این حرکت علاوه بر تقویت پاهای شما به سوزاندن کالری هم کمک می کند.

27. چای سبز بنوشید: علاوه بر کافئین، چای سبز دارای پلی فنول است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.

28. غذاهای تند بخورید: غذاهای تند به طور موقت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. فلفل قرمز روی سالاد را حتما امتحان کنید!

29. زانوهای تان را حرکت دهید: زمانی که روی یک صندلی نشسته اید، زانوهای تان را آهسته بالا و پایین ببرید. با این کار، گویا در حالت نشسته در حال قدم زدن هستند.

30. ماهی بخورید: تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیشتر ماهی می خورند نسبت به افرادی که بیشتر گوشت قرمز می خورند، راحت تر و بیشتر وزن کم می کنند.

31. بشقاب تان را کوچک تر کنید: تحقیقات نشان می دهد اگر ظرف غذای تان را کوچک تر کنید، کم تر غذا می خورید و علاوه بر آن، به دلیل کوچک بودن بشقاب، معمولا غذا در ظرف تان باقی نمانده و این تصور را برای شما به وجود می آورد که به میزان کافی غذا خورده اید.

32. میوه را با پوست بخورید: تحقیقات نشان می دهد بدن انسان برای تجزیه و هضم غذاهای فیبری مانند پوست میوه ها و سبزیجات انرژی بیشتری مصرف می کند.

33. توی ماشین تان غذا نگذارید: تحقیقات نشان می دهد داشتن غذا و تنقلات در خودرو باعث می شود شما بدون توجه و در هنگام رانندگی اقدام به خوردن کنید و در نهایت چاق شوید.

34. هنگام راه رفتن، دست های تان را حرکت دهید: هر چه قدر اعضای بیشتری از بدن تان را به طور همزمان حرکت دهید به همان میزان بیشتر کالری می سوزانید.

35. خانه و ماشین تان را تمیز کنید: زمانی که شما جارو می کشید یا خودروی خود را می شویید، واقعا از بدن خودتان کار می کشید و کالری زیادی می سوزاند.

36. لبنیات کم چرب را از قلم نیاندازید: محققان معتقدند مصرف لبنیات کم چرب مانع از ذخیره چربی در بدن می شود و به کاهش وزن کمک می کند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1952

به "راحت ترین راه های کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت ترین راه های کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید